PKM Katowice z Nowymi Urbino 12. Dostawy przed czasem
Trwają dostawy Nowych Urbino 12 dla katowickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Łącznie przewoźnik odbierze w tym roku 25 autobusów tego typu. Pierwsze Solarisy z tego zamówienia zostały już włączone do eksploatacji.
25 autobusów z serii Nowego Urbino 12 w katowickiej wersji to wydatek w wysokości 28 105 500 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową w wysokości 914 000 PLN netto w pakiecie z trzyletnią gwarancją. Trzeba przyznać, że robi wrażenie.
Każda z nich umożliwia podróż z nich umożliwia podróż maksymalnie 87 pasażerom, w tym 28 na miejscach siedzących. Zastosowano fotele Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli, a więc dosyć standardowe ustawienie w Nowym Urbino 12. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.
Zaglądamy za tylną klapę. Mamy tam nowy silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 220 kW i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6d. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa.
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia siedem przesuwnych okien i trzy wywietrzniki dachowe. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji opartej na agregatach Spherosa i monitoringu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czas na SIP. A skoro Katowice to oczywiście siłą rzeczy rozwiązania R&G Plus z Mielca. Na zewnątrz to trzy wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku zaś znajdziemy monitor LCD typu ETM-23. W standardzie oczywiście jeszcze zapowiedzi głosowe przystanków i GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.
Obecnie PKM posiada już 15 sztuk nU12. Do zakończenia dostaw jeszcze dziesiątka. Warto zwrócić uwagę, że realizacja zamówienia rozpoczęła się z dużym, bo kilku miesięcznym wyprzedzeniem. Rzecz obecnie praktycznie niespotykana.
„