PKM Gliwice zamawia 99 blokad alkoholowych do autobusów
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach zamawia alkolocki, czyli urządzenia systemu kontroli trzeźwości lub inaczej - tzw. blokady alkoholowe.
Urządzenia mają być zamontowane do 15 listopada. Przypomnijmy, że w kwietniu firma anulowała przetarg na sfinansowanie i dostawę 19 sztuk nowych hybryd. Równolegle otrzymała taborową dotację z "ostatków" śląskiego RPO, a w marcu wprowadziła do eksploatacji pierwsze swoje elektrobusy - od Volvo. Ponadto do spółki ma trafić też 8 autobusów elektrycznych marki Solaris, zamówionych przez GZM z programu Gepard II (pozostałe egzemplarze z puli 32 e-busów trafią do PKM-ów Katowice, Sosnowiec i Świerklaniec).
Co obejmuje zamówienie?
Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje:
- dostawę i montaż urządzeń systemów kontroli trzeźwości dla 99 autobusów komunikacji miejskiej,
- przeprowadzenie przez producenta urządzenia lub jego upoważnionego przedstawiciela montażu i pierwszej kalibracji urządzeń systemu kontroli trzeźwości w 99 autobusach komunikacji miejskiej oraz wystawienie dokumentów potwierdzających kalibrację każdego z tych urządzeń w każdym autobusie,
- udzielenie gwarancji w okresie wynoszącym od 2 do 5 lat,
- nieodpłatne udzielenie upoważnienia do dokonywania kalibracji zainstalowanych urządzeń systemu kontroli trzeźwości co najmniej 2 pracownikom zamawiającego, po uprzednim nieodpłatnym przeprowadzeniu procedury szkolenia, sprawdzenia oraz dostarczeniu do siedziby zamawiającego odpowiedniego sprzętu i materiałów (preparatów do kalibracji) wystarczających do przeprowadzania kalibracji wszystkich zainstalowanych urządzeń systemu kontroli trzeźwości przez okres trwania gwarancji na te urządzenia,
- nieodpłatne przeprowadzenie szkoleń pracowników PKM w zakresie wymaganym do bieżącej obsługi zainstalowanych urządzeń systemu,
- nieodpłatne dostarczenie PKM i zapewnienie korzystania przez niego z oprogramowania, umożliwiającego analizę zarejestrowanych danych lub dostęp do tych danych przez strony www przez okres nie krótszy niż 15 lat,
- dostawę ustników: w czasie trwania czynności odbiorowych - 38 500 szt., a także w pierwszym miesiącu każdego rozpoczętego roku trwania gwarancji - 38 500 szt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
CO chce PKM?
Urządzenie systemu kontroli trzeźwości zainstalowane w pojeździe powinno uniemożliwiać uruchomienie silnika autobusu przez kierowcę znajdującego się pod wpływem alkoholu (tzn. w przypadku, gdy zawartość alkoholu w wydychanym przez kierującego powietrzu wynosi co najmniej 0,1 mg alkoholu w 1 dm3) i w tym celu powinno być wyposażone w analizator wydechu i immobiliser wraz z możliwością dostosowania wybranych parametrów, np. czasu na uruchomienie i czasu ponownego uruchomienia pojazdu bez konieczności wykonywania testu. Każde uruchomienie silnika autobusu (z wyłączeniem przerw pomiędzy poszczególnymi uruchomieniami silnika, trwającymi krócej niż 15 minut - z możliwością zmiany tego czasu przez upoważnionego pracownika PKM) musi być poprzedzone wykonaniem testu kontroli trzeźwości - gdy test ten wykaże zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu co najmniej 0,1 mg alkoholu w 1 dm3, silnik autobusu nie może zostać uruchomiony, a urządzenie musi zarejestrować to zdarzenie.
Kontrola trzeźwości kierowcy odbywać się musi poprzez zainstalowanie w kabinie kierowcy urządzenia, a proces kontroli polegać ma na wdmuchaniu przez kierującego odpowiedniej ilości powietrza. Wdmuchanie powietrza do systemu kontroli trzeźwości musi być równomierne z naturalną dla człowieka intensywnością tak, aby uniemożliwiło to próbę oszukania alkomatu poprzez podanie powietrza ze źródeł zewnętrznych, np. z pompki, balonu lub sprężonego powietrza z pojemnika. Każde wyłączenie wyłącznika głównego systemu elektrycznego pojazdu i powtórne jego załączenie skutkować ma aktywacją urządzenia systemu kontroli trzeźwości tego pojazdu.
Warunki przetargu
PKM Gliwice czeka na oferty od wykonawcy do dnia 15 lipca. Oceniane będą dwa kryteria: cena (65%), okres gwarancji (35%).