PKM Gliwice drugi raz nie kupił solówek
10 sierpnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach unieważniło przetarg nadostawę dziewięciu nowych autobusów klasy maxi. Przewoźnik otrzymał dwie oferty,jednak żadna nie mieściła się w jego możliwościach finansowych.
Warunki drugiego podejścia do zakupukrótkich autobusów opisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że PKM wymagał całkowicieniskopodłogowych autobusów o długości 11,8 – 12,1 m, które miały umożliwiaćpodróż przynajmniej 86 pasażerom. Pojazdy miały być napędzane silnikiem dieslaspełniającego normę Euro 6 o mocy minimum 200 kW.
Wybór ofert miały być dokonany w oparciu opięć kryteriów. Prym wiodła cena mając 60% wagi. Ocenie technicznej gliwickiprzewoźnik poświęcił 25% punktów. Łącznie 15% przeznaczono na ocenęcharakterystyki ekologicznej, warunki gwarancji i serwisu oraz wycenę wybranychczęści zamiennych.
Tym razem na zamówienie PKM był w stanieprzeznaczyć nieco większe środki. Budżet zwiększono z 8 856 000 zł do 9 409 500 zł brutto. Niestety i tymrazem żadna z ofert nie zmieściła się w szacunkach.
Tańsząpropozycję przedstawiło MMi ze Zbyszewa, które najprawdopodobniej znowuzaoferowało dziewięć autobusów BredaMenaribus Citymood 12. Cena? 9 564 480 złbrutto, a więc 3 mln zł mniej niż w pierwszym podejściu i prawie na stykz kosztorysem.
O ok.0,5 mln zł droższą ofertę od MMi przedstawił Solaris. Producent z Bolechowadostawę dziewięciu Urbino 12 wycenił na 10 062 630 złbrutto. To ok. 0,5 mln zł mniej wporównaniu z poprzednim przetargiem.
„