PKM Gliwice chce mieć dwie stacje szybkiego ładowania. Najpierw fundamenty
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach chce wybudować dwie stacji szybkich ładowarek przeznaczonych dla autobusów elektrycznych.
W pierwszym kroku - 12 lipca - firma otworzyła ofertę na przygotowanie fundamentów.
Najpierw fundamenty
PKM wyznaczył dwie lokalizacje pod ładowarki szybkiego ładowania. To:
- przystanek końcowy przy ul. Czapli w Gliwicach, obręb Sikornik,
- przystanek końcowy przy ul. Nowy Świat w Gliwicach, obręb Nowe Miasto.
Zamówienie będzie realizowane w terminie do 4 miesięcy od daty podpisania umowy. Inwestycja jest częścią projektu dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Podstawy pod ładowarki
Prace budowlane, które będą musiały zostać wykonane to:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- prace rozbiórkowe,
- wykonanie fundamentu,
- wykonanie przyłącza z rozdzielni nn do miejsca usadowienia ładowarki,
- wykonanie wewnętrznej sieci elektroenergetycznej zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi przyłączenia wraz z niezbędną do odbioru dokumentacją techniczną,
- w rozdzielni nn pośredniej między złączem pomiarowym a podłączaną ładowarką ma być zabudowane również gniazdo,
- ułożenie linii zasilającej ładowarkę w miejsce ustalone bezpośrednio z dostawcą ładowarki,
- odtworzenie nawierzchni,
- wyznaczenie toru najazdu autobusu pod ładowarkę.
Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na okres minimum 5 lat (60 miesięcy) na wykonane roboty budowlane, w tym na wbudowane materiały i wyroby.
Jedna oferta
12 lipca PKM Gliwice otrzymało jedną ofertę - od Przedsiębiorstwa Remontu Ulic i Mostów w Gliwicach - na sumę 180.688, 33 PLN netto. Z kolei budżet przewoźnika na ten cl wynosi 160.000,00 PLN netto / 196. 800,00 PLN brutto. Spodziewamy się dołożenia.