Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

PK Racibórz rusza na autobusowe zakupy. Z własnego portfela

infobus
31.01.2023 11:02

31 stycznia Przedsiębiorstwo Komunalne w Raciborzu ogłosiło przetarg na leasing czterech autobusów miejskich klasy MAXI.

To pierwsze zamówienie PK na nowe pojazdy od ... 11 lat. Do tego jest to chyba jedyny przewoźnik w naszym kraju, który posiada flotę składającą się wyłącznie z autobusów marki SOR. W 2021 r. firma sprzedała kilka starych modeli BN8,5 i zakupiła kilka nowszych BN 12, pochodzących od wrocławskiego SeviBusu. Czy teraz raciborska spółka komunalna ponownie celuje w pojazdy czeskiego producenta? Przy zakupach z własnego portfela jest to bardzo możliwe.

leasing finansowy

Z tego co wiemy, to przedsiębiorstw chce dostać następujące pojazdy:

  • rok produkcji autobusów musi pokrywać się z rokiem dostawy;
  • wszystkie mają być niskopodłogowe;
  • autobusy mają być jednej marki i w danym typie identyczne pod względem konstrukcyjnym, kompletacji i wyposażenia z unifikacją układu napędowego (silnik, skrzynia biegów, osie – rodzaj i typ zawieszenia, za silnik jednego typoszeregu uważa się silnik jednego producenta);
  • z kolei leasing ma być rozłożony na okres 60 miesięcy.

Na oferty PK czeka do 2 marca. Dodajmy, że w tym zamówieniu zamawiający zagwarantował sobie prawo opcji, obejmujące dostawę w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu dodatkowych autobusów miejskich w maksymalnej liczbie do 4 szt. Przewoźnik może skorzystać z prawa opcji w okresie do 18 miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy.

Co chce Racibórz?

Poszukiwane parametry techniczne autobusów są następujące:

  • Długość od 11,8 do 12,2 m, szerokość całkowita do 2,55 m, wysokość całkowita do 3,2 m.
  • Liczba miejsc do przewozu pasażerów ogółem: minimum 85, w tym minimum 27 siedzących miejsc pasażerskich (bez kierowcy).
  • Liczba drzwi pasażerskich troje, w układzie 2-2-2.
  • Podłoga: 100% niska podłoga wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu, wszystkie drzwi bezstopniowe.
  • Liczba osi dwie.
  • Dopuszczalna masa całkowita min. 18 000 kg.
  • Silnik o zapłonie samoczynnym spełniającym normę EURO-6.
  • Skrzynia biegów automatyczna ze zintegrowanym retarderem.
  • Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 10 lat eksploatacji przy założeniu średnio 60.000 km rocznego przebiegu. Oferowane w niniejszym postępowaniu autobusy muszą być pojazdami znajdującym się aktualnie w ciągłej produkcji seryjnej producenta. Nie dopuszcza się pojazdów prototypowych i przedseryjnych

Na koniec przypomnijmy, że aktualny stan taboru PK to 18 autobusów, w tym:

  • 9 szt. SOR BN12
  • 9 szt. SOR BN8,5

Poniżej aktualny plan raciborskich linii autobusowych: