Piotrków Trybunalski ma umowę na budowę ładowarek. Od Ekoenergetyki
W dniu 15 września Piotrków Trybunalski podpisał umowę na budowę stacji szybkich i wolnych ładowarek.
Inwestycję wykona konsorcjum film: Przedsiębiorstwem Robót Drogowych Peuk S.A., Z.E. ELEKTROMECH sp. z o.o. i EKOENERGETYKA-POLSKA S.A. Wartość umowy to 9 836 300,28 PLN brutto.
Zadania dla konsorcjum
Przedmiot zwartej umowy obejmuje:
- budowę infrastruktury elektroenergetycznej, drogowej i oświetleniowej na pętlach autobusowych służących zasilaniu stacji ładowania autobusów oraz zajezdni autobusowej – realizowanej w formule „zaprojektuj i wybuduj” wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji w tym pozwolenia na budowę i pozwolenia na użytkowanie,
- dostawę, montaż i uruchomienie 3 stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych o mocach znamionowych 450 kW na pętlach autobusowych,
- dostawę, montaż i uruchomienie sześciu dwustanowiskowych stacji wolnego ładowania autobusów elektrycznych, o mocach znamionowych 120 kW w zajezdni autobusowej,
- dostawę telemetrycznego systemu nadzoru.
Inwestycja ma być zrealizowana w terminie do 30 sierpnia 2023 r
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jakie ładowarki?
Ładowarki wolne, które będą zamontowane w zajezdni mają być wyposażone w przyłącza do ładowania (plug – in) baterii trakcyjnych autobusów elektrycznych. W ładowarkach - przyłącza muszą być zgodne z przyłączami do ładowania w dostarczonych autobusach miejskich niskopodłogowych, o napędzie elektrycznym (chodzi o 7 autobusów Solaris Urbino 12 electric). Każda ładowarka zajezdniowa musi posiadać możliwość ładowania jednocześnie dwóch autobusów. Moc wyjściowa ładowania ma wynosić 2x60 kW lub 1x120kW.
Z kolei ładowarki pantografowe muszą być przystosowane do urządzeń pantografowych (podnoszona głowica stykowa w kształcie trapezu) umieszczonych na dachu autobusu. Pantograf będzie podnoszony do urządzenia z szynami stykowymi ładowarki (kaptur) umieszczonym w ładowarce na wysięgniku przy krawędzi jezdni. Moc wyjściowa ładowarek szybkich ma wynosić 450 kW.