Pińczów z ofertą od Solarisa na dwie hybrydy. Cena zaskakuje
Przyszedł czas na otwarcie ofert w przetargu na dostawę dwóch sztuk niskopodłogowych autobusów hybrydowych klasy MAXI dla Gminy Pińczów.
Zamawiający po raz drugi już szukał dostawcy nowych hybryd, bowiem za pierwszym razem nie otrzymał ofert. Tym razem jednak przynajmniej w tym zakresie urzędnicy mogą ogłosić sukces, bowiem do gminy wpłynęła jedna oferta.
Punktacja wykonawców
Zanim przejdziemy do złożonych ofert, to przypomnijmy, że przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie trzy kryteria oceny ofert: cenę (60%), rozwiązania techniczne (35%), gwarancja (5%). W kryteriach technicznych premiowane są:
- spełnienie wymagania wytrzymałości konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
- 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt,
- zawieszenie zależne osi przedniej – 25 pkt,
- materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję - 25 pkt.
Z kolei termin dostawy autobusów wynosi zaledwie 6 miesięcy od podpisania umowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jedna oferta z zastanawiającą ceną
W dniu dzisiejszym do zamawiającego wpłynęła oferta od jednego producenta:
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – cena 1.485.840,00 PLN brutto.
Zestawmy ją z budżetem na hybrydy, który wynosi równe 3 000 000,00 PLN. Przy tym porównaniu cena za dwa Solarisy Urbino 12 Hybrid wydaje się być zastanawiająco niska. Jednak naszym zdaniem jest mało prawdopodobne, aby cena jednego egzemplarza wynosiła zaledwie 742 920 PLN brutto. Według naszej oceny, możliwe, że albo w protokole otwarcia ofert pojawił się błąd i podano cenę za jedną hybrydę albo błąd popełnił Solaris w ofercie. Sprawa ta zapewne się niedługo wyjaśni.
Hybrydy według SWZ
Autobusy dla Pińczowa to konstrukcje o napędzie hybrydowym (spalinowo elektrycznym), o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m). Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem lub silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Hybrydy będą musiały przewieźć co najmniej 88 pasażerów, w tym 24 na miejscach siedzących i 64 na miejscach stojących. Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w uchwyty oraz wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością montażu i demontażu tapicerowanej wkładki. Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona, umożliwiająca jednak korzystanie przez pasażerów z przednich drzwi (z obu skrzydeł pierwszych drzwi), z drzwiami zamykanymi na zamek patentowy (trzy klucze w komplecie), z okienkiem i pulpitem (stoliczkiem) do sprzedaży biletów. Hybrydy będą wyposażone w komplet zewnętrznych tablic elektronicznych, wykonanych w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-pomarańczowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica - monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali, zamontowany pod sufitem. Dodatkowo, rolę tablicy wewnętrznej bocznej ma pełnić monitor LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczony do przekazu pełnego przebiegu trasy od początku do końca trasy w formie graficznej informacji (ulice z przystankami) w sekwencji „koralików”. Moduł sterujący tablicą LCD musi współpracować z komputerem pokładowym, celem realizacji automatycznej informacji o przebiegu trasy i nazw przystanków na trasie.