Pińczów tylko z ofertą Solarisa na dwa hybrydowe autobusy

8 sierpnia Gmina Pińczów otworzyła oferty w ogłoszonym po raz trzeci przetargu na zakup dwóch nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich z napędem hybrydowym.
Przypomnijmy, że za pierwszym razem świętokrzyska gmina nie otrzymała żadnej oferty, a za drugim – jedyną propozycję położył Solaris, ale ponad budżetem. Teraz w Pińczowie pojawił się tylko Solaris.
Do trzech razy sztuka?
Teoretycznie pojazdy mają pojawić się w Pińczowie za 6 miesięcy od podpisania umowy. Zamówienie ma zapewnione dofinansowanie jeszcze z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Przy wyborze najkorzystniejszej propozycji zamawiający chce zastosować trzy kryteria oceny ofert: cena (60%), rozwiązania techniczne (35%), gwarancja (5%). Przypomnijmy, że wymagania techniczne pojawiły się w drugim postępowaniu, a wcześniej ich nie było. Premiowane są:
- spełnienie wymagania wytrzymałości konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
- 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt,
- zawieszenie zależne osi przedniej – 25 pkt,
- materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję - 25 pkt.
Szacunkowy budżet zamawiającego to kwota 547.652.32 EUR brutto / 2.625.553,22 PLN brutto, co daje jednostkową kwotę pińczowskiej hybrydy na poziomie 1.312.776,5 PLN brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei dzisiaj Solaris Bus & Coach zaproponował sumę 2.996.280 PLN brutto / 2.436.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino12 hybrid na poziomie 1.218.000 PLN netto. Za poprzednim razem była to cena 1.485.840,00 PLN brutto, czyli się opłacało ponowić przetarg.
To kończy pińczowską serie przetargową, a wybór najkorzystniejszej oferty wydaje się być czysta formalnością. Czekamy na umowę!
PIŃCZOWSKIE AUTOBUSY
Autobusy dla Pińczowa to konstrukcje o napędzie hybrydowym (spalinowo elektrycznym), o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m). Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem lub silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla.
Hybrydy będą musiały przewieźć co najmniej 88 pasażerów, w tym 24 na miejscach siedzących i 64 na miejscach stojących. Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w uchwyty oraz wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością montażu i demontażu tapicerowanej wkładki.
Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona, umożliwiająca jednak korzystanie przez pasażerów z przednich drzwi (z obu skrzydeł pierwszych drzwi), z drzwiami zamykanymi na zamek patentowy (trzy klucze w komplecie), z okienkiem i pulpitem (stoliczkiem) do sprzedaży biletów. Hybrydy będą wyposażone w komplet zewnętrznych tablic elektronicznych, wykonanych w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-pomarańczowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica - monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali, zamontowany pod sufitem. Dodatkowo, rolę tablicy wewnętrznej bocznej ma pełnić monitor LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczony do przekazu pełnego przebiegu trasy od początku do końca trasy w formie graficznej informacji (ulice z przystankami) w sekwencji „koralików”. Moduł sterujący tablicą LCD musi współpracować z komputerem pokładowym, celem realizacji automatycznej informacji o przebiegu trasy i nazw przystanków na trasie.