Pińczów kupuje dwa hybrydowe autobusy. Po raz trzeci
5 lipca Gmina Pińczów ogłosiła po raz trzeci przetarg na zakup dwóch niskopodłogowych, fabrycznie nowych autobusów miejskich z napędem hybrydowym.
Przypomnijmy, że za pierwszym razem świętokrzyska gmina nie otrzymała żadnej oferty, a za drugim – jedyną propozycję położył Solaris, ale ponad budżetem. Do trzech razy sztuka? Teoretycznie pojazdy mają pojawić się w Pińczowie za 6 miesięcy od podpisania umowy. Zamówienie ma zapewnione dofinansowanie jeszcze z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Za trzecim razem
Zamawiającym od razu podaje jakim dysponuje budżetem (co zresztą pod dwóch zamówieniach nie jest już jakąś tajemnicą). To kwota 547.652.32 EUR brutto / 2.625.553,22 PLN brutto, co daje jednostkową kwotę pińczowskiej hybrydy na poziomie 1.312.776,5 PLN brutto.
Na oferty samorząd czeka do 8 sierpnia. Przy wyborze najkorzystniejszej propozycji zamawiający chce zastosować trzy kryteria oceny ofert:
- cena (60%),
- rozwiązania techniczne (35%),
- gwarancja (5%).
Przypomnijmy, że wymagania techniczne pojawiły się w drugim postępowaniu, a wcześniej ich nie było. Premiowane są:
- spełnienie wymagania wytrzymałości konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
- 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- zawieszenie zależne osi przedniej – 25 pkt,
- materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję - 25 pkt.
Pojawienie się kryteriów technicznych postawiło kropkę na „i” w zakresie preferencji zamawiającego. Szyba przednia dzielona w pionie, czy też szkielet nadwozia wykonany ze stali nierdzewnej powodują, że największe szanse na wygraną ma Solaris. O tym, czy nasz faworyt złoży ponownie ofertę w Pińczowie i czy tym razem zmieści się ona w budżecie zamawiającego - o tym dowiemy się w sierpniu.
Pińczowskie autobusy
Autobusy dla Pińczowa to konstrukcje o napędzie hybrydowym (spalinowo elektrycznym), o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m). Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem lub silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla.
Hybrydy będą musiały przewieźć co najmniej 88 pasażerów, w tym 24 na miejscach siedzących i 64 na miejscach stojących. Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w uchwyty oraz wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością montażu i demontażu tapicerowanej wkładki. Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona, umożliwiająca jednak korzystanie przez pasażerów z przednich drzwi (z obu skrzydeł pierwszych drzwi), z drzwiami zamykanymi na zamek patentowy (trzy klucze w komplecie), z okienkiem i pulpitem (stoliczkiem) do sprzedaży biletów.
Hybrydy będą wyposażone w komplet zewnętrznych tablic elektronicznych, wykonanych w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-pomarańczowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica - monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali, zamontowany pod sufitem. Dodatkowo, rolę tablicy wewnętrznej bocznej ma pełnić monitor LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczony do przekazu pełnego przebiegu trasy od początku do końca trasy w formie graficznej informacji (ulice z przystankami) w sekwencji „koralików”. Moduł sterujący tablicą LCD musi współpracować z komputerem pokładowym, celem realizacji automatycznej informacji o przebiegu trasy i nazw przystanków na trasie.