Pińczów dokłada kryteria techniczne do hybrydowego zamówienia. Analiza SWZ
Gmina Pińczów ponownie poszukuje dostawcy dwóch sztuk niskopodłogowych autobusów hybrydowych klasy MAXI.
Poprzednim razem się nie udało, bowiem zamawiający nie otrzymał ofert. Zamówienie będzie dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego – na lata 2014-2020. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie tutaj.
Czy tym razem Pińczów otrzyma oferty? Sprawdzamy SWZ.
Punktacja wykonawców
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie trzy kryteria oceny ofert: cenę (60%), rozwiązania techniczne (35%), gwarancja (5%). Pojawiły się zatem kryteria techniczne, których wcześniej nie było. Premiowane są:
- spełnienie wymagania wytrzymałości konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
- 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt,
- zawieszenie zależne osi przedniej – 25 pkt,
- materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję - 25 pkt.
Z kolei termin dostawy autobusów w dalszym ciągu jest dość krótki i wynosi zaledwie 6 miesięcy od podpisania umowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Hybrydy według SWZ
Autobusy dla Pińczowa to konstrukcje o napędzie hybrydowym (spalinowo elektrycznym), o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m). Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem lub silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Hybrydy będą musiały przewieźć co najmniej 88 pasażerów, w tym 24 na miejscach siedzących i 64 na miejscach stojących. Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w uchwyty oraz wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością montażu i demontażu tapicerowanej wkładki. Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona, umożliwiająca jednak korzystanie przez pasażerów z przednich drzwi (z obu skrzydeł pierwszych drzwi), z drzwiami zamykanymi na zamek patentowy (trzy klucze w komplecie), z okienkiem i pulpitem (stoliczkiem) do sprzedaży biletów. Hybrydy będą wyposażone w komplet zewnętrznych tablic elektronicznych, wykonanych w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-pomarańczowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica - monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali, zamontowany pod sufitem. Dodatkowo, rolę tablicy wewnętrznej bocznej ma pełnić monitor LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczony do przekazu pełnego przebiegu trasy od początku do końca trasy w formie graficznej informacji (ulice z przystankami) w sekwencji „koralików”. Moduł sterujący tablicą LCD musi współpracować z komputerem pokładowym, celem realizacji automatycznej informacji o przebiegu trasy i nazw przystanków na trasie.
Podsumowując…
Pojawienie się kryteriów technicznych postawiło kropkę na „i” w zakresie preferencji zamawiającego. Szyba przednia dzielona w pionie, czy też szkielet nadwozia wykonany ze stali nierdzewnej powodują, że największe szanse na wygraną ma Solaris. O tym, czy nasz faworyt złoży ofertę dowiemy się już jutro.