Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pińczów dokłada kryteria techniczne do hybrydowego zamówienia. Analiza SWZ

infobus
14.06.2022 19:00
Gmina Pińczów ponownie poszukuje dostawcy dwóch sztuk niskopodłogowych autobusów hybrydowych klasy MAXI.

Poprzednim razem się nie udało, bowiem zamawiający nie otrzymał ofert. Zamówienie będzie dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego – na lata 2014-2020. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie tutaj.

Czy tym razem Pińczów otrzyma oferty? Sprawdzamy SWZ.

Punktacja wykonawców

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie trzy kryteria oceny ofert: cenę (60%), rozwiązania techniczne (35%), gwarancja (5%). Pojawiły się zatem kryteria techniczne, których wcześniej nie było. Premiowane są:

  • spełnienie wymagania wytrzymałości konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
  • 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt,
  • zawieszenie zależne osi przedniej – 25 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję - 25 pkt.

Z kolei termin dostawy autobusów w dalszym ciągu jest dość krótki i wynosi zaledwie 6 miesięcy od podpisania umowy.

Hybrydy według SWZ

Autobusy dla Pińczowa to konstrukcje o napędzie hybrydowym (spalinowo elektrycznym), o średniej pojemności (o długości od 11,8 m do 12,15 m). Autobusy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem lub silnikami elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Hybrydy będą musiały przewieźć co najmniej 88 pasażerów, w tym 24 na miejscach siedzących i 64 na miejscach stojących. Siedzenia pasażerskie będą wyposażone w uchwyty oraz wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością montażu i demontażu tapicerowanej wkładki. Stanowisko pracy kierowcy to kabina wydzielona, umożliwiająca jednak korzystanie przez pasażerów z przednich drzwi (z obu skrzydeł pierwszych drzwi), z drzwiami zamykanymi na zamek patentowy (trzy klucze w komplecie), z okienkiem i pulpitem (stoliczkiem) do sprzedaży biletów. Hybrydy będą wyposażone w komplet zewnętrznych tablic elektronicznych, wykonanych w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-pomarańczowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica - monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali, zamontowany pod sufitem. Dodatkowo, rolę tablicy wewnętrznej bocznej ma pełnić monitor LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczony do przekazu pełnego przebiegu trasy od początku do końca trasy w formie graficznej informacji (ulice z przystankami) w sekwencji „koralików”. Moduł sterujący tablicą LCD musi współpracować z komputerem pokładowym, celem realizacji automatycznej informacji o przebiegu trasy i nazw przystanków na trasie.

Podsumowując…

Pojawienie się kryteriów technicznych postawiło kropkę na „i” w zakresie preferencji zamawiającego. Szyba przednia dzielona w pionie, czy też szkielet nadwozia wykonany ze stali nierdzewnej powodują, że największe szanse na wygraną ma Solaris. O tym, czy nasz faworyt złoży ofertę dowiemy się już jutro.