Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Piła odbiera kolejne Nowe Urbino [FILM]

infobus
05.01.2018 09:14

Na samym początku roku MZK w Pile odebrał pierwsze Solarisyz unijnego, zeszłorocznego kontraktu. To cztery Nowe Urbino 12. Teraz firmaczeka na sześć hybryd z logo „jamnika”.

Nowe autobusy to pojazdy IV generacji wielkopolskiegoproducenta, spełniające najostrzejsze normy środowiskowe Euro 6. Posiadają trzybezstopniowe wejścia, są przyjazne dla osób niepełnosprawnych i wyposażone wsystem zapowiedzi głosowych, informując pasażerów o najbliższym przystanku.

Budowa nadwozia autobusów umożliwia kierowcy lepsząwidoczność krawędzi chodnika po prawej stronie pojazdu, zwiększając tym samymbezpieczeństwo pasażerów oczekujących na przystanku. Solarisy wyposażone są wstanowisko do mocowania wózków inwalidzkich wraz z przyciskiem informującym ozamiarze wysiadania przez osobę niepełnosprawną. W razie potrzeby kierowcaręcznie dokłada podest – specjalną rampę wjazdową dla wózków.

Ponadto pojazdy posiadają systemy monitorujące, którezwiększają poziom bezpieczeństwa pasażerów oraz w nowoczesne urządzeniaklimatyzacyjne, poprawiające ich komfort jazdy. Dla wygody pasażerów wautobusach są zamontowane dwufunkcyjne kasowniki, w których można skasowaćzarówno bilet papierowy jak i zarejestrować wejście przy użyciu Pilskiej KartyMiejskiej. Zamontowane gniazda USB ułatwiają podładowanie telefonu podczaspodróży.

Unijna historia

Pod koniec 2016 roku projekt Miejskiego Zakładu Komunikacjiw Pile pn. „Zakup autobusów niskoemisyjnych, modernizacja zajezdniautobusowej MZK Piła Sp. z o. o. w Pile i rozbudowa infrastruktury dla potrzebkomunikacji miejskiej” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnegona lata 2014–2020, zajął szóstą lokatę na liście projektów dofinansowanych ześrodków UE. Pozwoliło to firmie na zakup łącznie 10 nowych, niskoemisyjnychautobusów, w tym: 6 sztuk niskopodłogowych pojazdów miejskich hybrydowych oraz4 autobusów niskopodłogowych klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6.

19 czerwca w siedzibie firmy Solaris Bus & Coach S.A.doszło do podpisania stosowanych umów. Koszt zakupu 4 autobusów z silnikamidiesla wyniósł 3 316 000,00 PLN netto / 4 078 680,00 PLN brutto, co dajejednostkową cenę netto na poziomie 829000 PLN netto.

To nie koniec wymiany floty MZK, bowiem za dwa miesiące – wmarcu – do Piły trafi kolejne 6 Solarisów – tym razem w wersji Nowe Urbino 12 Hybrid. Nowe nabytki zastąpiąstarsze modele, wycofywane z tras. Na koniec warto dodać, że Piła jest jednym z najbardziej lojalnychklientów Solarisa. Pilski MZK od 1998 r. przy zakupach fabrycznie nowych pojazdówwybiera w zasadzie tylko markę Neoplan Polska / Solaris. Wyjątkiem był Jelcz 120M z 2000r., który teraz trafi na zasłużona emeryturę.

{https://www.youtube.com/watch?v=tJnE2t1oMaw}

Podczas prezentacji nowych autobusów mówiono również ozmianach taryfie biletowej.

-„Od 1 stycznia wprowadziliśmy bilet całodobowy. Za8 zł za bilet normalny lub 4 za ulgowy komunikacją miejską można podróżować całydzień, dowolną ilość razy. Do Ujścia z kolei obniżono cenę biletu – podsumował Piotr Głowski, prezydent Piły.

Ma to być dopiero początek szerszychkomunikacyjnych zmian. oczywiście na plus.