Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Piętrus UNVI z silnikami Ziehl-Abegg w Londynie

infobus
30.10.2018 09:00

Od jesieni 2018 można zwiedzać Londyn piętrowym autobusem elektrycznymw ramach turystycznej usługi hop-on / hop-off. To oznacza eko sightseeing.

Londyński zakup to kolejny „piętrowy” krok w e-mobilność.Tym razem wykonała go firma „The Original Tour”, spółka zależnamiędzynarodowej grupy RATP, która zakupiła dwupokładowy autobus wycieczkowy markiUNVI z bateriami BMZ i silnikami elektrycznymi w piastach firmy Ziehl-Abegg. Mamytutaj też polski akcent, gdyż integrację systemu przeprowadziła polska spółka SAVStudio. Dodajmy, że londyńska spółka jest członkiem sojuszu Extrapolitan,który od 2015 roku dostarcza usługi hop-on hop-off w 19 miastach na całymświecie. Extrapolitan oferuje m.in. wycieczki w Paryżu, Londynie, Hong Kongu,Nicei i Marsylii. To oznacza, że to początek szerszego trendu.

Piętrowy elektryk

Wyzwanie technologiczne w zakresie elektrycznych piętrowychautobusów z otwartym górnym pokładem jest ogromne, gdyż nie mają dachu i niemożna umieścić jakichkolwiek akumulatorów w górnej części pojazdu. W ym momeciewazny jest wydajny zespół napędowy, aby akumulatorymogły być jak mniejsze.

Elektryczny, piętrowy autobus piętrowy UNVI, który zacząłdziałać w Londynie, ma 12 metrów długości i dwie osie. Wewnątrz autobusuznajduje się miejsce siedzące dla 75 osób. Pojazd został tak zaprojektowany,aby pokonać dystans 150 kilometrów an jednym ładowaniu, więc kluczowe danedotyczące osiągów są takie same, jak w tradycyjnie napędzanym autobusieturystycznym z silnikiem diesla. Jednocześnie taki pojazd nie emituje hałasu i spalin.

Ronan Bois, dyrektor ds. jednostek biznesowych w RATP Dev,podkreśla:

-„Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy pierwszą siecią, którawprowadza 100% elektryczny autobus do usług typu sightseeing w Londynie. Tokolejny ważny krok w zaangażowaniu Grupy RATP w transformację autobusowegotaboru. Sukces ten zawdzięczamy współpracy z zespołem „The Original TourLondon” i czterema europejskimi producentami, w tym Ziehl-Abegg, któryopracował elektryczny układ napędowy.”

Przypomnijmy, że wcześniej piętrowe elektryki UNVI pojawiłysię w Paryżu i Amsterdamie. Dodatkowo otwarty, piętrowy autobus z 1975 roku, pokazanyna targach IAA, zostanie przekonwertowany na napęd elektryczny.