Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwszy trolejbus Citaro w Gdyni

infobus
29.02.2012 14:28
8 lutego do regularnej obsługi wszedł Mercedes-Benz O530 Citaro, który został przebudowany na trolejbus przez PKT Gdynia. To kolejna udana konwersja używanego autobusu na trolejbus i tym samym realizacja odnowy parku taborowego w sieci ZKM Gdynia. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni Sp. z o.o. jako pierwsze w Polsce wykonuje konwersje nadwozi niskopodłogowych autobusów na trolejbusy. Pierwszą przebudową zrealizowano w 2004 r. i był to model Mercedes-Benz O405N2E, który wyposażono w osprzęt elektryczny pozyskany z kasowanych pojazdów. W ten sposób do dnia dzisiejszego w warsztatach spółki powstały 22 trolejbusy tego typu. Następnie w 2008 r. powstała kolejna generacji konwertowanych autobusów. Był to model Mercedes-Benz O405N2I. W odróżnieniu od wcześniejszej wersji O405N2E został wyposażony w impulsowy rozruch umożliwiający płynną jazdę. Dotychczas powstał jeden trolejbus tego typu. A teraz przyszedł czas na trzecią generację i pierwsze Citaro, czyli rodzinę Mercedesa, która jest produkowana od 1997 r. Oczywiście najważniejszym powodem realizacji tych wszystkich przebudów przez PKT (a było ich łącznie 22) jest czynnik finansowy. Koszt przebudowy niskopodłogowego pojazdu na trolejbus są zdecydowanie niższe niż zakup nowego pojazdu tej samej klasy. Dodatkowo PKT stale odnawia swój tabor co ma także pozytywny wpływ na obraz i wyniki całej sieci ZKM. Nowy trolejbus otrzymał numer inwentarzowy 3053. Obecnie „na szelki”przebudowywany jest kolejny Mercedes-Benz Citaro, który otrzyma numer inwentarzowy 3054.
Mercedes-Benz Citaro przebudowany na trolejbus przez PKT GdyniaMercedes-Benz Citaro przebudowany na trolejbus przez PKT GdyniaMercedes-Benz Citaro przebudowany na trolejbus przez PKT GdyniaPo wylakierowaniu w gdyńskie barwy i zakończeniu procedury rejestracji trolejbus od 8 lutego wszedł do regularnej obsługi.
Realizowane konwersja autobusów na trolejbusy, zapoczątkowana przez PKT Gdynia w 2004 r., aktualnie ewoluowały do budowy bardzo zaawansowanego pojazdu. W trolejbusie Citaro zamontowano nowoczesny, energooszczędny napęd asynchroniczny firmy Enika (silnik firmy EMIT), baterie trakcyjne Ni-Cd SAFT Ferak, klimatyzatory przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy oraz wyświetlacze PIXEL. Odświeżone zostało wnętrze pojazdu, a pasażerów cieszy 'gdyńska’ tapicerka siedzeń.
 Poza pojazdami przebudowywanymi w gdyńskiej zajezdni, w październiku 2012 r. spodziewanych jest 6 trolejbusów fabrycznie nowych - Solarisy Trollino 12M znane już mieszkańcom Gdyni
Poza pojazdami przebudowywanymi w gdyńskiej zajezdni, w październiku 2012 r. spodziewanych jest 6 trolejbusów fabrycznie nowych – Solarisy Trollino 12M znane już mieszkańcom Gdyni, zastąpią wysokopodłogowe, wyeksploatowane Jelcze. A oto podstawowe dane techniczne Citaro w wersji gdyńskiego trolejbusu:
Model
Mercedes-Benz Citaro jako trolejbus
Rok produkcji
2002
Długość
12 200 mm
Szerokość
2 550 mm
Wysokość
3 200 mm
Napęd
asynchroniczny z odzyskiem energii hamowania do sieci trakcyjnej. Producent: Enika Łódź
Moc
175 KW
Zasilanie awaryjne
z baterii trakcyjnej Ni-Cd 101 V 80 Ah: w zależności od warunków trakcyjnych pozwala na pokonanie do 3 km z prędkością do 30 km/h
Liczba drzwi
3
Liczba miejsc stojących /siedzących
51+1 / 29
DMC
18 000 kg
Wyposażenie
 
klimatyzacja, elektroniczne wyświetlacze, zapowiedzi przystanków, monitoring