Pierwszy test Solarisa Urbino 9 LE electric w Polsce. Gdynia zaczyna
Od 3 marca Gdynia – jako pierwsze polskie miasto – testuje w ramach codziennej eksploatacji jeden z najnowszych modeli Solarisa. Klasy MIDI.
Pojazd można spotkać na linii 153, a w sobotę, 4 marca, na trasie 145. Testerem jest operator w sieci gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej, Przewozy Autobusowe „Gryf”. Drogowy sprawdzian potrwa około tygodnia. Warto wziąć w nim udział, bo takie pojazdy nieprędko pojawią się na ulicach Gdyni. Jak na razie ZKM nie przewiduje wejścia na linie MIDI elektrobusów.
Z Hiszpanii
Pojazd przyjechał do Polski z Alicante, gdzie był testowany w ścisłym centrum miasta.
-„Teraz ocenią go nie tylko kierowcy, ale i - jako pierwsi w Polsce - również pasażerowie gdyńskiej komunikacji miejskiej! W planach miasta nie ma zakupu tego typu pojazdów - niemniej same testy wykażą, czy i jak sprawdzi się w gdyńskich realiach” – przekazał Urząd Miejski w Gdyni.
Pojazd będzie kursował w regularnym ruchu miejskim, na dwóch liniach oplatających gdyńskie osiedla, czyli 145 oraz 153, w dzielnicach Karwiny, Mały Kack i Wielki Kack. To idealne środowisko miejskie dla Urbino 9 LE electric.
Mimo niewielkich gabarytów, Urbino 9 LE electric oferuje liczbę 27 miejsc siedzących. Większość z nich jest zwrócona w kierunku jazdy. Do tego pojazd ma pojemne baterie Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. Zarówno ta pojemność, jak i wysoka wydajność magazynów energii pozwalają na swobodne kursowanie autobusu w ciągu dnia. Po zjechaniu pojazdu do zajezdni energia w bateriach będzie uzupełniana poprzez złącze plug-in.
Pasażerowie z pewnością docenią komfort podróżowania klimatyzowanym midibusem, z kolei kierowcy zwrócą uwagę na innowacyjne systemy wspomagające prace i zwiększające bezpieczeństwo. Wśród rozwiązań warto wspomnieć o systemie MirrorEye, czyli zestawie kamer, zastępujących tradycyjne lusterka, a także Mobileye Shield+, czyli systemie ostrzegającym kierowcę o obecności pieszych oraz pojazdów w pobliżu autobusu i w obrębie tzw. "martwych pól".
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zdaniem sprzedawcy
-„9-metrowe Urbino electric sukcesywnie zyskuje kolejnych nabywców w polskich miastach. Cieszę się, że pojazd wzbudził zainteresowanie przewoźnika Gryf i ZKM w Gdyni. To świetny autobus, wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań. Przede wszystkim jednak – nie emituje spalin, jest cichy i znakomicie się nim jeździ. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Gdyni będą mogli przekonać się o zaletach elektrycznego midibusa naszej marki w praktyce – powiedział Jakub Zakrzewski, Dyrektor Sprzedaży Regionu Północnego w Polsce w Solaris Bus & Coach.