Pierwszy sosnowiecki elektrobus przekroczył 100 tys. km
Niecały rok potrzebował pierwszy z trzech autobusówelektrycznych jeżdżący w barwach Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej wSosnowcu, aby pokonać granicę 100 tysięcy przejechanych kilometrów.
Sosnowiecki PKM od blisko roku użytkuje trzy 12-metroweautobusy elektryczne, które były pierwszymi”elektrykami” jeżdżącymi pod szyldem ówczesnego KZK GOP, a teraz ZTM.Firma za trzy sztuki zapłaciła w sumie 7,6 mln zł.
Pierwszy „stutysięcznik” – czyli Solaris Urbino 12 electrico numerze bocznym 81 – zadebiutował na linii nr 9 w dniu 1 kwietnia 2018 roku. Autobus najczęściej jeździteraz na trasach 813 oraz nocnej 903N.
Bez taryfy ulgowej
Co warto podkreślić, autobus nie jest oszczędzany przezprzewoźnika.
-„Pojazdy wykorzystywane sąprzez siedem dni w tygodniu po około 21 godzin. Obawialiśmy się trochę oich eksploatację, bo to pierwsze tego typu pojazdy w naszej firmie. Po rokumożemy powiedzieć, że są praktycznie bezawaryjne. To naprawdę doskonały wynik”– tłumaczy Piotr Drabek, dyrektor techniczny w PKM Sosnowiec.
Ekonomiczne wyniki
Oprócz bezawaryjności autobusy elektryczne mogą pochwalićsię najniższym kosztem przejazdu 100 km, który waha się od 42 do 45 zł netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przejazd 100 km przez autobusy hybrydowe to około 90 zł, adiesli 125 zł. Nieźle.
„