Pierwszy przetarg na piętrowe autobusy elektryczne wygrywa BYD z ADL
Brytyjsko-chiński duet BYD-ADL zgarnia kolejne e-kontraktyna Wyspach. Tym razem obaj producenci wygrali pierwsze zamówienie na elektryczneautobusy piętrowe dla Londynu. W tym segmencie praktycznie nie mają konkurentówi to na całym świecie.
Pod koniec czerwca br. spółka zdobyła pierwsze zamówienie na dostawę elektrycznychpiętrusów dla sieci TfL Londyn. Kontrakt opiewa na 37 szt. dwupokładowychautobusów miejskich BYD-ADL Enviro400EV, które wejdą do eksploatacji w IIkwartale 2019 r. Ich odbiorcą jest firma transportowa Metroline.
Gotowe autobusy będą montowane w Wielkiej Brytanii przez ADL, podobnie jakwszystkie wspólne produkty BYD-ADL.
Zamówione elektrobusy o długości 10,9 m będą wyróżniały sięstylistyką ADL – m.in. przeszkloną klatką schodową – i zostaną zbudowanezgodnie z wytycznymi TfL. W zakresie napędu będą wykorzystywać technologiębaterii tlenkowo-fosforanowych BYD, dzięki której pojazdy będą mogły pracowaćprzez cały dzień na jednym ładowaniu. Tym samym autobusy będą ładowane w nocy,w zajezdni Holloway Garage Metroline, kiedy energia elektryczna jest tańsza.
Co ciekawe, zajezdnia Holloway została otwarty w 1907 rokujako … zajezdnia tramwajowa, później stacjonowały tutaj trolejbusy, a późniejautobusy z silnikami diesla. Teraz obiekt wraca do korzeni. Zainstalowane tutajładowarki – zarządzane przez inteligentny system opracowany przez BYD – będąobsługiwały nie tylko nowe piętrusy, ale także całą elektryczną flotę Metrolineskładającą się z jednopokładowych 23 pojazdów BYD-ADL Enviro200EV o długości10,8 m, które na dniach powinny pojawić się w Londynie. Razem z piętrusami e-flotaMetroline osiągnie poziom 60 szt.
Należy tutaj podkreślić, że firma Metroline jako pierwszarozpoczęła współpracę z BYD w Londynie. W październiku 2015 r. Chińczycydostarczyli do niej pięć dwupokładowych autobusów elektrycznych – pierwszymi naświecie. Pilotażowe pojazdy sprawdziły się na trasie nr 98, wzdłuż OxfordStreet. Zdaniem BYD, przejechały one ponad 100 000 mil bez serwisu,oszczędzając przy tym 140 ton szkodliwych emisji.
-„Nasz wspólny zespół poczynił ogromny postęp w wygrywaniu przetargów na trasyTfL za pomocą naszych autobusów elektrycznych o długości 10,8 i 12 m -powiedział Isbrand Ho, dyrektor zarządzający BYD Europe. – Jednak nasz głównycel to 6800 piętrowych pojazdów, które codziennie porusza się po ulicachLondynu. Ich pełna elektryfikacja jest kluczem do osiągnięcia maksymalnegokorzystnego wpływu na jakość powietrza dla miasta. Cieszymy się, że w obliczunasilającej się konkurencji, możemy wygrać pierwsze zamówienie na elektryczneautobusy piętrowe w Londynie i utrzymać naszą pozycję lidera w sprzedażyautobusów elektrycznych”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamówionedwupokładowe autobusy elektryczne obsłużą linię nr 43, z London Bridge napołudniu do Friern Barnet na północy.
„