Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwszy przegubowy Autosan LNG w Warszawie. Na testach

infobus
31.05.2022 18:00

31 maja Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie poinformowały, że rozpoczęły odbiór gazowych Autosanów.

Pierwszy przekazany egzemplarz Sancity LF 18 LNG - który w przyszłości zyska numer tabory 7800 - jest tym pojazdem, na wykonywano badania homologacyjne. Potem mogliśmy go oglądać na targach Transexpo 2021.

Zielona pięćsetka

Pod sam koniec maja przegubowy Autosan Sancity 18LF LNG dojechał z fabryki w Sanoku i będzie przez najbliższe tygodnie testowany przez MZA i ZTM w Warszawie. Już wkrótce zacznie wozić pasażerów po ulicach Warszawy.

-„Autosan Sancity 18, który w przyszłości zyska numer tabory 7800 jest prototypowym pojazdem, na którym wykonywano badania homologacyjne. Teraz ma już pozwolenie na użytkowanie w Polsce i będzie sprawdzany z kolei przez pracowników MZA i ZTM, którzy zbadają działanie wszystkich systemów. Dopiero po ich zakończeniu będą mogły nastąpić oficjalne odbiory – informuje MZA.

W lipcu do Warszawy dojadą kolejne autobusy, a już w lipcu pierwszych 20 szt. Autosanów Sancity powinno rozpocząć służbę w zajezdni "Ostrobramska".

W lipcu do Warszawy dojadą kolejne autobusy, a już w lipcu pierwszych dwadzieścia Autosanów Sancity powinno rozpocząć służbę w zajezdni „Ostrobramska”. W sumie do Warszawy trafi 90 przegubowców na skroplony gaz ziemny z fabryki w bieszczadzkim Sanoku. Liczba zeroemisyjnych i niskoemisyjnych autobusów MZA wzrośnie do niemal pięciuset.

Sancity 18LF LNG przeznaczone dla Warszawy wyprodukowane zostaną na bazie licencji autobusów marki Solbus, które użytkowane są już od kilku lat w warszawskiej komunikacji miejskiej. Wyposażone zostaną w silniki Cummins i automatyczne skrzynie biegów ZF. Ich wyposażenie jest zgodne z wymaganiami Zarządu Transportu Miejskiego, na które składają się między innymi: klimatyzacja, biletomaty, monitoring bezpieczeństwa, elektroniczna informacja wewnętrzna i zewnętrzna, wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych czy systemy zliczania pasażerów. 18-metrowe autobusy, zgodnie ze specyfikacją zamówienia, mają pomieścić 120 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących.

W sumie do Warszawy trafi 90 przegubowców na skroplony gaz ziemny z fabryki w bieszczadzkim Sanoku. Wartość kontraktu to 166 mln zł.

Zobaczcie jak Sancity radził sobie na homologacyjnym teście:

Kilka debiutów na raz

Przypomnijmy, że realizowany kontrakt przez Autosan dla MZA Warszawy jest wyjątkowy i to pod wieloma względami:

  • po pierwsze to pierwszy tak duży kontrakt na autobusy marki Autosan od wielu lat;
  • po drugie to pierwszy kontrakt na dostawę sanockich pojazdów dla MZA Warszawa;
  • po trzecie to pierwszy kontrakt na przegubowe „bociany”;
  • po czwarte to pierwszy kontrakt na autobusy z napędem LNG rodem z Sanoka.

Na koniec ciekawostka - zgodnie z pierwotnymi zapisami umowy z września 2020 r., pojazdy powinny trafić do MZA do 19 sierpnia 2022 r., jednak pandemia skutecznie zablokowała taborowe dostawy dla Warszawy i dopiero teraz – praktycznie rok później – Autosany wyjadą na masową skalą do stołeczne ulice.