Pierwszy przegub KAMAZ-a przetestowany w Moskwie
W Moskwie zakończyła się próbna eksploatacja pierwszego autobusu przegubowego marki KAMAZ-6299.
Nowy model został opracowany przez KAMAZ-a na specjalnie zlecenie Państwowego Przedsiębiorstwa Transportowego „Mosgortrans” i spełnia wszystkie wymagania dotyczące przewozu osób w Moskwie.
Dwa tygodnie
Podczas próbnej eksploatacji, kierowcami przegubu byli kierowcy testowi KAMAZ. Pojazd jeździł na uzgodnionych trasach bez pasażerów, z obciążeniem symulującym 50% obciążenia.
Głównym celem dwutygodniowej jazdy próbnej było określenie średniego zużycia paliwa podczas jazdy po trasach metropolitalnych oraz sprawdzenie telematycznego wyposażenia autobusu, zgodnego z wymaganiami metropolii.
Po zakończeniu eksploatacji próbnej i uzyskaniu homologacji planowane jest przekazanie autobusu do normalnej pracy w Mosgortrans. Z kolei produkcja seryjna tego modelu zaplanowana jest na koniec 2021 roku. Konstrukcja ta będzie montowana w zakładach PJSC NEFAZ, spółki zależnej KAMAZ w Baszkirii.
Trochę techniki
Przegubowy, niskopodłogowy, 18-metrowy autobus KAMAZ-6299 należy do nowej generacji autobusów, którą Rosjanie nazywają A4. Zaprojektowany jest jako „pchacz”, czyli jednostka napędowa i oś napędowa znajdują się w tylnej sekcji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pod maską mamy silnik wysokoprężny o mocy 340 KM. Całkowita pojemność pasażerska to 162 osoby, w tym miejsca siedzące - 44. Aby wydłużyć zasięg, konstruktorzy zamontowali tutaj dodatkowy zbiornik o pojemności 150 litrów, czyli całkowita pojemność zbiorników wynosi 400 litrów.
Autobus jest wyposażony oczywiście w system „przyklęku” i jest w stanie „przykucnąć” do platformy postojowej, co ułatwia pasażerom wsiadanie. Dla komfortu osób w kabinie zainstalowano system klimatyzacji i podwójne szyby. Miejsce pracy kierowcy wyposażone jest m.in. w dotykowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny, na którym wyświetlane są wszystkie niezbędne informacje plus widok z kamer video.
Przypomnijmy, że KAMAZ stosunkowo niedawno dołączył do grona autobusowych dostawców dla Moskwy. Rosyjski producent wszedł na rynek transportowy stolicy w 2018 roku; dziś we flocie „Mosgortrans” jeździ 1542 autobusów i 400 autobusów elektrycznych marki KAMAZ.