Pierwszy prototyp indyjskiego Solarisa!
Zgodnie z zapowiedziami, Solaris uruchomił produkcjęautobusów elektrycznych w Indiach we współpracy z firmą JBM. Mamy zdjęcie pierwszegoprototypu.
Niskopodłogowy pojazd ma długość 12 m i szerokość 2,5 m.Zgodnie z wymogami indyjskiego rynku występuję z układem drzwi 2-2-0. Kolejne lokalneuwarunkowania powodują, że cały układ kierowniczy mamy po prawej stronie – to drugipo Valettcie dla Malty pojazd marki Solaris przygotowany do ruchu lewostronnego.
Stylistyka pojazdu nie przypomina europejskich Solarisów.Ewentualnie w przedniej ścianie możemydoszukać się odległych inspiracji III generacją, natomiast w zakresie budowy szkieletu jegorozwiązania konstrukcyjne wykorzystują doświadczenia wszystkich generacji Urbino.
Polskie know-how
Główna rola Solarisa w indyjskim projekcie to przedewszystkim rozwój, integrowanie i dostarczanie komponentów napędów dla lokalnegopartnera – czyli spółki JBM. Polski producent także udziela się w obszarze samejbudowy pojazdów.
Prototyp powstaje w zakładach JBM w Delhi, w ramach spółkajoint venture z JBM Auto Ltd. To jedna z głównych spółek należących do grupyJBM Group o wartości szacowanej na 1,35 miliarda dolarów. Firma jest czołowymproducentem autobusów oraz komponentów samochodowych i autobusowych w Indiach.Zakłady produkcyjne firmy zlokalizowane są w strategicznych miejscach, wniedalekiej odległości od najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Indiach, takichjak Faridabad, Greater Noida, Nasik, Chennai, Sanand, Pune czy Indore. Produktyfirmy JBM Auto Ltd. są powszechnie wykorzystywane w motocyklach, samochodachosobowych, traktorach, ciężarówkach I w wielu innych pojazdach zarówno wIndiach, jak i poza ich granicami.
O początkach działalności Solarisa w Indiach pisaliśmy TUTAJ
„