Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwszy polski test SOR-a NS12! Sevibus i Wrocław

infobus
02.03.2020 13:00

Polski tour SOR-a NS12 zaczyna się od wrocławskiej firmy Sevibus, która chce go testować na podmiejskich. Ma to związek z planowanymi przetargami na obsługę kolejnych tras we wrocławskiej aglomeracji, gdzie ostatnio wymagany jest już tabor niskopodłogowy.

Testowany przez Sevibusa pojazd NS12 to pojazd z całkowicie odmienną stylistyką nadwozia, która do tej pory charakteryzował SOR-a. To rewolucja i zerwanie z dotychczasowym designem. SOR chwali udoskonaloną koncepcją wizualną autobusu, która została opracowana przez znanego w Czechach projektanta, Patrika Kotasa.

SOR NS12 to konstrukcją całkowicie niskopodłogowa, o długość 12 m, szerokości 2,55 m i wysokości 3,15 m. To pierwszy autobus SOR-a, który zaprojektowano od razu jako pojazd elektryczny, a także pierwszy z równomiernie rozmieszczonymi wejściami w układzie 2-2-2. Drzwi o jednakowej szerokości mają prześwit 1200 mm. Ich wariant może być zmienny w zależności od wymagań klientów.

Zaprezentowany we Wrocławiu autobus o pojemności ok. 100 osób, z czego 26 pasażerów podróżuje wygodnie na fotelach typu Ster 8MA Ultra Light. Aż 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi.

Układ jezdny oparto na rozwiązaniach firmy ZF. Z przodu zastosowano zawieszenie niezależne oparte na osi typu ZF RL82EC. Most napędowy to przekładnia portalowa typu AV133 z przełożeniem 6,19. Z tyłu zabudowano silnik FPT Cursor 8 współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF.

Po wrocławskim teście demonstracyjny NS12 pojedzie dalej w Polskę. Warto dodać, że SOR w 2019 wyprodukował ok. 700 pojazdów, co oznacza utrzymanie stabilnego poziomu z poprzednich lat. Na ten rok producent zapowiada jednak pewną nowość w sowjej ofercie. Ma dojść do zmiana stylistyki rodziny BN, które po liftingu ma bardziej nawiązywać do autobusów z gamy NS.