Pierwszy Nowy Urbino w Gdyni
Gdyńskie PrzedsiębiorstwoKomunikacji Autobusowej dołącza do grona użytkowników Nowego Urbino. Nowaodsłona „jamnika” zadebiutuje w Gdyni w pewnym sensie podwójnie.
Po pierwsze będzie to pierwszyNowy Urbino na liniach autobusowych zarządzanych przez ZKM. Po drugie topierwszy pojazd z nowej serii linii miejskiej Solarisa we flocie PKA. W efekciespółka dołączyła do stale rosnącego grona przewoźników, którzy eksploatująwszystkie cztery generacje pojazdów dotychczas produkowanych przez producenta zBolechowa. Nowy autobus przewoźnika z Platynowej otrzymał numer inwentarzowy5088, który został zwolniony pięć lat temu. Pojazd będzie kursował głównie nawybranych zadaniach pospiesznej linii S, która łączy Gdynię z Sopotem.
Autobus umożliwia podróż 95pasażerom. 30 osób może liczyć na możliwość przejażdżki na fotelach typu Ster8MU. 14 foteli jest dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Wejście napokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie drzwi sąprzesunięte tuż przed oś napędową. Jest to cecha charakterystyczna gdyńskiego5088 w porównaniu z innymi dotychczas sprzedanymi Nowymi Urbino 12 we wersji trzydrzwiowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobus jest napędzany niespełnajedenastolitrowym silnikiem DAF MX-11 o mocy 210 kW. Jednostka została zblokowanaz automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6. To kompletacja już dobrze znanaPKA Gdynia. Identyczny napęd posiada 15 egzemplarzy Urbino 12, które przewoźniknabył w ubiegłym roku.
Przestrzeń pasażerska jestklimatyzowana i monitorowana. Naturalną wentylację zapewnia sześć uchylnychokien. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach bydgoskiej firmyPixel. To trzy zewnętrzne wyświetlacze diodowe, wewnętrzny LCD o przekątnej23″ oraz głosowe zapowiedzi przystanków. W efekcie pojazd spełniawszystkie wymagania gdyńskiego ZKM jakie są stawiane nowym autobusomwprowadzanym do jego sieci.
„