Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwszy nowy Autosan SanCity 12LF dla Rzeszowa [ZDJĘCIA]

infobus
09.03.2018 12:04
Autosan rozpoczął już dostawy autobusów SanCity 12LF do Rzeszowa. Pierwszy pojazd z tego zlecenia trafił już do tamtejszego MPK. Są to także pierwsze niskopodłogowe SanCity, które przyszły kilka zmian konstrukcyjnych.
Dziesiątka Autosanów SanCity 12LF kosztowała miasto nieco ponad 10,11 mln PLN brutto. Cena jednostkowo jednego egzemplarza wyniosła 820 000 PLN netto. Zamówiono je pod koniec października ubiegłego roku. Pisaliśmy o tym tutaj.
Rzeszowski SanCity 12LF Umożliwia podróż 106 pasażerom, w tym 26 na fotelach typu Ster 8MA. Z niskiej podłogi jest dostępnych 8 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał system firmy Rawag z Rawicza. Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej jest zapewniona przez sześć przesuwnych okien.
Czas na technikę. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to niezależna typu RL82EC. Jako napędową wykorzystano portalowy most AV133/80. Za jednostkę napędową posłużył Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowy silnik o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6.
Nie zabrakło ponadto klimatyzacji i monitoringu. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca. Mamy tutaj trzy diodowe wyświetlaczeg o o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy dwie tablice LCD- boczna 38″ („e-koraliki”) i mniejsza o przekątnej 23″ za kabiną kierowcy. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Pasażerowie mogą skorzystać z automatu do sprzedaży biletów firmy MERA.
Nowe rzeszowskiego SanCity 12LF są pierwszą seryjną partią, w której producent dokonał kilku zmian konstrukcyjnych. Przede wszystkim zmianie uległ stalowy szkielet pojazdu. Z zewnątrz w oczy rzuca się jeszcze nowa ściana tylna, zmieniony podział poszycia bocznego oraz brak linii górnych okien. W środku zaszło kilka zmian tj. nowa podsufitka oraz inna zabudowa tylnej części pojazdu. Szczególnie ta ostatnia nie wyszła korzystnie z ergonomicznego punktu widzenia.
To jednak nie koniec nowości. W tym roku tabor miejskiej komunikacji w Rzeszowie zasili jeszcze 40 nowych autobusów. Oprócz 10 pojazdów z Sanoka, będzie to 30 pojazdów przegubowych, które będą miały 18 metrów długości. Dostarczy je Solaris. Wartość tego zamówienie to niemal 54,5 mln PLN. Solaris dostarczy do Rzeszowa również 10 autobusów z napędem elektrycznym. Wraz z pojazdami firma wybuduje potrzebną do ich obsługi infrastrukturę, w tym stacje ładowania. Koszt tego kontraktu to prawie 30,2 mln PLN.