Pierwszy MAN TGE z Wrześni. W tle 10 tys. Crafterów [FILM]

infobus
14.04.2017 09:36

W zakładzie VW zlokalizowanym we Wrześni wyprodukowano jużponad 10 tysięcy pojazdów typu Crafter. Z kolei 10 kwietnia br., z tej samejfabryki, wyjechał pierwszy MAN TGE, czyli brat-bliźniak Craftera.

Pierwszy MAN TGE

Miesiąc po uruchomieniu sprzedaży z linii produkcyjnejzjechał pierwszy samochód dostawczy MAN TGE, wyprodukowany w nowo wybudowanejfabryce we Wrześni.

Wprowadzenie na europejski rynek nowego pojazdu modelu TGEoznacza początek nowej ery dla MAN. Po raz pierwszy firma MAN Truck & Bus oferujelekki samochód dostawczy w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłaszane przez wieludługoletnich klientów w branży logistycznej, kurierskiej i handlowej czy teżobsługi serwisowej. Wśród głównych przyczyn coraz większego zakresu stosowaniadużych samochodów dostawczych można wymienić: poszerzanie się rynku zakupówinternetowych, zharmonizowane przepisy dotyczące prawa jazdy, szeroki zakresuniwersalności tych pojazdów oraz ich obsługa i osiągi jak w przypadkusamochodu osobowego. Popyt na szeroką gamę pojazdów o dmc przekraczającej 3 tnapędza zwłaszcza postępująca urbanizacja.

-„Nasza niedawno utworzona fabryka we Wrześni wyznacza nowestandardy jakości. Pojazdy poddawane są drobiazgowej kontroli jakości.Stabilność wymiarowa samego nadwozia jest wielokrotnie sprawdzana podczasprocesu montażu za pomocą zautomatyzowanych laserów i aparatów cyfrowych nawielu stacjach geometrycznych. Dlatego cieszę się, że TGE uzupełnia ofertęmarki MAN o nowy model o tak wysokiej wartości dodanej”, komentuje Jens Ocksen.Dennis Affeld entuzjastycznie przyznaje: „Cieszymy się z połączenia wysokiejjakości standardów produkcji TGE z profesjonalną siecią sprzedaży i obsługiMAN. Nie ma wątpliwości, że nasi klienci go pokochają. Planujemy sprzedawaćokoło 20.000 pojazdów rocznie”.

Pojazd o numerze VIN 1 to srebrny samochód dostawczy z małymrozstawem osi i wysokim dachem. Model ten ma około 6 m długości i ładowność10,7 m? . Ten samochód dostawczy w wariantach o masie do 3,5 t napędzany jestsilnikiem wysokoprężnym o pojemności 1968 cm?, osiągającym moc 103 kW/140 KM.Istnieje już jedno miejsce, gdzie pojazd ten będzie wykorzystywany: fabryka MANw Monachium.

{https://www.youtube.com/watch?v=dlEDBHGuv64}

10-tysieczny Crafter

Generalnie seryjna produkcja nowej wersji dostawczegoVolkswagena Craftera ruszyła we wrześniu 2016 roku. W fabryce powstaje dziennieponad 150 samochodów w kilkudziesięciu wariantach. W 2018 roku zakład maprodukować 100 tysięcy samochodów rocznie.

-„Wszystko przebiega zgodnie z planem, osiągamyzaplanowane wolumeny produkcyjne. Do końca roku w naszym nowym zakładzie chcemyuruchomić drugą i trzecią zmianę, żeby produkować dziennie około 400pojazdów” – poinformował prezes Volkswagen Poznań Jens Ocksen.

Zakład Volkswagen Crafter jest najnowocześniejszym i jednymz największych z zakładów VW na świecie. Nakłady finansowe w wysokości 800milionów euro przeznaczone na budowę fabryki oraz jej wyposażenie powodują, żezakład we Wrześni jest też największą dotychczasową inwestycją zagraniczną wPolsce. Volkswagen Poznań jest też największym pracodawcą w Wielkopolsce.

Firma podała, że przez najbliższe miesiące prowadzić będzierekrutację m.in. na takie stanowiska jak: lakiernik natryskowy, blacharz,automatyk, monter. Docelowo w fabryce zatrudnienie znajdzie 3 tys. osób.

Koncern w Wielkopolsce posiada cztery zakłady, którezatrudniają łącznie blisko 10 tysięcy pracowników. Od ponad dekady w Poznaniuprodukowane są modele VW Caddy i VW Transporter.