Pierwszy kolarski autokar w Polsce

W ostatni weekend podczas odbywającego się we Włoszechkolarskiego wyścigu Giro d?Italia 2015 swoją premierę miał najnowszy autokardrużyny CCC Polkowice. Jest to jedyny w swoim rodzaju i jedyny taki w naszymkraju pojazd zabudowany na konstrukcji 15-metrowego autokaru Irizar i6 15.37. Sam bazowy pojazd dostarczony został doklienta w październiku 2014 r. Następnie pojechał do Włoch, gdzie firma odzabudów specjalnych przekształciła go w luksusową, mobilną bazę, dokładnie dopasowanądo potrzeb ekipy CCC Polkowice. Całkowity koszt tej inwestycji wyniósł ok. 700tysięcy euro. Nadwozie autobusu zostało pomalowane w charakterystyczne dla TeamCCC pomarańczowe barwy, a w układzie napędowym pojazdu zamontowano silnik Paccar(DAF) o pojemności 12,9 l i mocy 509 KM, który współpracuje z 12-stopniową,automatyczną skrzynią ZF AS-Tronic 12. Nad bezpieczną jazdą czuwają układyelektronicznego sterowania hamulcami EBS (ABS i ASR) oraz elektroniczny programstabilizacji ESP. By zapewnić możliwość pokonywania długich dystansów, w autobusieznajduje się zbiornik paliwa o pojemności 700 litrów.
Pralka i suszarka w autobusie
Po obu stronach polkowickiego autobusu zamontowane zostały elektrycznierozsuwane markizy. Dodatkowo na dachu swoje miejsce ma antena satelitarna,umożliwiająca kontakt ze światem i to w każdym punkcie na mapie, gdzie dojedzieautokar. Na wysokości osi napędowej wlinii szyb bocznych umieszczony został monitor LCD połączony z zewnętrznymnagłośnieniem zlokalizowanym pod klapami bocznymi. Jak przystało na autokar tejklasy wszystkie szyby boczne są podwójne. W bagażniku podpodłogowym znajdujesię miejsce na 8-10 rowerów oraz torby podróżne. Za trzecią osią z prawejstrony umieszczony został zbiornik na wodę wraz ze zwijanym wężem i kompresorem, który umożliwia umycie całego pojazdupo podróży, bez konieczności szukania myjni. Z lewej strony nadwozia przed osiąnapędową zamontowano ? pralkę i suszarkębębnową, które zadbają o to, aby kolarskie stroje były zawsze czyste i świeże. Naspecjalne życzenie klienta wszystkie elementy metalowe zabudowy bagażnikówpodpodłogowych zostały dodatkowo pomalowane w kolorze czarny mat.
Kolarski luksus
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przejdźmy do wnętrza. Kierowca jak i pilot ma do dyspozycjiwygodny fotel ze skórzaną tapicerką. Kierownica ma funkcje multimedialne,ułatwiające obsługę wszystkich urządzeń podczas jazdy. W przestrzenipasażerskiej między pierwszymi a drugimi drzwiami zamontowane zostało 9 bardzowygodnych, obrotowych i w pełni regulowanych foteli dla kolarzy. Oferują one maksymalnąilość miejsca na nogi. Zawodnicy mogą w nich podróżować, jak i odbywać naradyprzed wyścigami. Każdy fotel ma indywidualne oświetlenie, nawiew i głośnik. Siedzeniasą tak zamontowane by każdy pasażer mógł oglądać obraz wyświetlany nacentralnie zamontowanym 22 calowym monitorze. Wszystkie schowki podsufitowe sązamykane, dzięki czemu nie trzeba się obawiać, że cokolwiek spadnie pasażeromna głowy. Bezpośrednio za drugimi drzwiami znajdują się dwie niewielkie kanapyoraz w pełni wyposażony aneks kuchenny. W dalszej części zabudowy znalazło sięmiejsce na prysznic po jednej stronie oraz ubikację z dodatkowym pisuarem podrugiej. Na samym tyle znajduje sięsalonka z obszerną kanapą w kształcie litery U, gdzie można przyjmować gości.Oczywiście cała przestrzeń jest klimatyzowana i doskonale oświetlona. Dodatkowona całej długości ścian bocznych zamontowane zostały konwektory grzewcze, a wmiejscach gdzie nie było takiej możliwości znajdują się dodatkowe kaloryfery.
Dotychczas kolarze CCC mieli do dyspozycji znacznie mniejszypojazd na podwoziu Mercedes-Benz, który oczywiście w dalszym ciągu będzieużytkowany. Nowy Irizar I6 to zupełnie inny standard, na który bez wątpieniakolarze Team CCC Polkowice w pełni zasługują.
„