Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwszy Iveco Crossway 10,8LE dla PKS Rzeszów. Nowe kolory

infobus
17.10.2018 15:15
Do rzeszowskiego PKS dotarł pierwszy z 39 autobusów Iveco Crossway 10,8LE, które dla przewoźnika zamówił jego właściciel, czyli Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa. Gminne autobusy doczekały się także nowych kolorów.
Przypomnijmy, że do przyszłego roku 39 pojazdów tego typu zasili flotę PKS Rzeszów. To efekt dwóch umów zawartych z firmą ABP Bus&Coach ze Słupska, dystrybutorem autobusów z fabryki Iveco w Vysoké Mýto w Czechach. Kontrakty opiewają na nieco ponad 37,52 mln PLN brutto. W ramach pierwszego z kontraktów ZG PKS- właściciel PKS- kupi za 23 831 250 PLN brutto 25 sztuk Crossway'ów 10,8LE. Daje to cenę jednostkową na poziomie 775 000 PLN netto. Z kolei druga z umów opiewa na 13 689 900 PLN brutto. Daje to 795 000 PLN netto za jednego z 15 Iveco, których dostawa jest objęta tym zleceniem.
Dziś do Rzeszowa został dostarczony pierwszy Crossway 10,8LE. Jednak trochę poczekamy jeszcze na jego wyjazd na linie. Autobus czeka na doposażenie w elektronikę która obejmuje m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, komputer pokładowy. Autobus wyróżnia się także nowym malowaniem nadwozia. ZG PKS wybrał elegancki w swej prostocie schemat opierający się na dominacji bieli w dolnej części poszycia autobusu oraz turkus wokół linii okien. Krótko mówiąc- nowe kolory autobusów, nowa jakość przewozów.
Iveco Crossway 10,8LE w wersji dla rzeszowskiego PKS umożliwia podróż ok. 90 pasażerom, w tym 33 na fotelach typu Ster 6MS. Wejście na pokład pojazdu jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, z kolei naturalną wentylację zapewniają przesuwne okna.
Pojazd jest napędzany silnikiem Iveco Tector 7, który spełnia normę Euro 6. To jednostka o pojemności 6,728 l. Osiąga ona maksymalny moment obrotowy w wysokości 1020 Nm. Jednostkę zblokowano najprawdopodobniej z mechaniczną skrzynią biegów ZF.
Tak skompletowany pojazd ma gwarantować dwie kluczowe kwestie, które są ważne z punktu widzenia użytkownika. W pierwszej kolejności to maksymalne obniżenie zużycia paliwa. Z kolei za sprawą zastosowania klasycznego mostu napędowego uzyskujemy uproszczenie czynności serwisowych oraz wydatków na części zamienne.
Pozostaje więc czekać na debiut Iveco na liniach podrzeszowskiego związku komunikacyjnego. Dla pasażerów korzystających z tych połączeń będzie to na pewno spora zmiana, oczywiście na lepsze.