Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwszy autonomiczny autobus z Polski [FILM]

infobus
18.06.2018 12:30

Jedną z gwiazd regat Volvo Ocean Race w Göteborgu, jest pionierskiautonomiczny autobus Volvo 7900E, który został pokazany specjalnie zaproszonymgościom.

Autonomiczny prototyp oparty jest na autobusie elektrycznymVolvo produkowanym seryjnie przez Volvo w fabryce we Wrocławiu. Pojazd został jednakzmodyfikowany przez Dział Badawczy Volvo Buses pod kątem samodzielnej eksploatacji.

Zobaczcie jak jeździ:

{https://www.youtube.com/watch?v=Pa27l5dvDR8}

Podczas imprezy w Szwecji Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses powiedział:

-„Dziękiniskiemu poziomowi hałasu i bezemisyjnemu działaniu, elektryczne autobusystanowią doskonałe uzupełnienie dla atrakcyjnego i zrównoważonego transportupublicznego. Dzięki różnym stopniem automatyzacji możemy poczynić dalszepostępy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i wydajności. Podczas Volvo OceanRace pokazujemy jakie technologiczne możliwość mamy w ramach Volvo Group”.

Autonomiczny 12-metrowy autobus Volvo 7900 zostałzaprojektowany, aby zapewnić pasażerom bezpieczną i wygodną jazdę. Jestzaprogramowany do łagodnego przyspieszania i hamowania. Na przystankach autobuszawsze zatrzymuje się dokładnie w tej odległości w stosunku do platformy, aby pasażerowiemogli wygodnie wchodzić i wychodzić. Pojazd jest wyposażony jest w czujniki, które zbierająinformacje z przestrzeni wokół pojazdu. Są one wykorzystywane do nawigacji, atakże do zapobiegania incydentom i wypadkom poprzez identyfikację obiektówzbliżających się do autobusu. W przypadku zagrożenia pojazd odpowiednio dostosowuje prędkośćlub zatrzymując autobus. Autonomiczna magistrala jest zaprojektowana z myślą o płynnejjeździe, dzięki czemu eksploatacja pojazdu ma być energooszczędna, przyjaznadla środowiska i ekonomiczna.

Szersze tło

-„Najnowsza technologia pozwala również na bardziejwydajną obsługę pojazdu podczas postoju w zajezdni. To m.in. jazda do myjni czyparkowanie. Autobusy jutra będą w stanie zrobić to wszystko na własną rękę”- podkreślił Håkan Agnevall.

Kolejny obszar badań to jazda pojazdów w bardzo bliskiejodległości w ramach tzw. konwoju.

-„Volvo jest pionierem w zakresie systemów transportu odużej przepustowości opartych na autobusach, tzw. Bus Rapid Transit (BRT).Teraz robimy kolejny krok, wykorzystując automatyzację do bezprzewodowegołączenia autobusów w autobusowe pociągi. To jeszcze bardziej podniesie ichelastyczność i stanowi atrakcyjną alternatywę dla rozwiązań opartych na transporcieszynowym” – dodał Håkan Agnevall.

W ciągu najbliższych dwóch lat pokazany dzisiaj prototyp będziewykorzystywany w dwóch motoryzacyjnych projektach badawczych – projekcieAutonomous City Buses FFI i KRABAT. FFI to strategiczny, szwedzki program badań i innowacji w dziedzinie przemysłumotoryzacyjnego. KRABAT jest również wspieramy przez szwedzki rząduzatytułowanego „Podróż i transport nowej generacji”

Wcześniej w tym roku Volvo Buses uruchomiło wspólnyautonomiczny projekt autobusu elektrycznego z wiodącą w w Singapurze uczelnią Nanyang TechnologyUniversity (NTU), w celu opracowania i przetestowaniaautonomicznych autobusów w Singapurze.