Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwszy 18,75-metrowy Neoplan N4522 dla OVR

infobus
09.12.2004 00:30

Pierwszy w Badenii-Wirtembergii, wydłużony do 18,75 metra przegubowy Neoplan Centroliner N4522 dla OVRWnętrze Neoplana Centroliner N4522Uroczyste przekazanie autobusu. Od lewej: Fritz Rücker - doradca klienta w Neoplan Bus, Horst Windeisen - dyrektor naczelny OVR, Ronny Richter - dyrektor działu obsługi klientów kluczowych

Przedsiębiorstwo komunikacyjne OVR (Omnibus Verkehr Ruoff GmbH) z siedzibą w Weiblingen w Szwabii, wprowadza do eksploatacji pierwszy w Badenii-Wirtembergii przegubowy autobus Neoplan N4522 o maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości 18,75 metra. Będzie on obsługiwał komunikację w Badenii-Wirtembergii. Jest to już trzecie miasto – po Monachium i Hanowerze – w którym będą kursowały te autobusy. Założona w 1926 r. firma przewozowa, od 2001 r. należy do grupy Connex. Obecnie dysponuje taborem, na który składa się 57 autobusów, w tym 23 marki Neoplan i 18 marki MAN. Nowy autobus przegubowy będzie używany głównie w szczycie na liniach 206 i 209, z których korzystają głównie studenci. Oprócz przegubowca N4522, przewoźnik z Weiblingen zakupił także 1 autobus solo N4516. Centroliner N4522 to pierwszy owoc współpracy MAN i Neoplan w dziedzinie niskopodłogowych autobusów miejskich, powstały w wyniku kompilacji struktury nadwozia autobusu MAN oraz zewnętrznych elementów stylistycznych, nawiązujących do Neoplana. Następca Centrolinera N4421 został wydłużony do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości 18,75 metra i może posiadać do 5 par drzwi. Pojemność autobusu wzrosła o 14 miejsc stojących lub o 4 miejsca siedzące i 3 stojące, co oznacza, że przegubowy Neoplan może zabrać do 159 pasażerów, w tym 56 siedzących. Wprowadzając 18,75-metrową odmianę swojego przegubowca, Neoplan wykazał swą tradycyjną elastyczność w reakcji na zmiany, które wprowadzono w dyrektywie 97/27/EWG, zwiększające maksymalną długość autobusów przegubowych do 18,75 metra. Osiągnięto to poprzez zwiększenie rozstawu osi pierwszego członu o 770 mm do 5 815 mm, dzięki czemu jest on teraz identyczny, jak w modelu solo, co przyczynia się do dużego stopnia unifikacji obu pojazdów. Pojazd napędza 12-litrowy silnik MAN o mocy 310 do 360 KM, współpracujący z automatyczną, 4-stopniową skrzynią biegów Voith D864.3. Z kolei zamówiony przez przewoźnika, 12-metrowy autobus solo Centroliner N4516 ma 36+1 miejsc siedzących oraz 50 miejsc stojących. Napęd zapewnia mu 310-konny silnik MAN, połączony również z 4-stopniową, automatyczną skrzynią biegów Voith.