Pierwsze zdjęcia Mercedes-Benz Citaro Electric!
Mercedes rozpoczął odliczenie do rozpoczęcia seryjnej produkcjiCitaro z całkowicie elektrycznym napędem. Aktualnie pierwsze prototypy przechodzątesty klimatyczne. Godzina zero to wrześniowe targi IAA 2018.
Od razu po premierze w Hanowerze, jeszcze jesienią, ruszyprodukcja seryjna elektrycznego modelu w fabryce w Mannheim. Jak podkreślaMercedes – w pełni opłacalna.
-„Nasz nowy miejski autobus jest zeroemiesyjny i wyjątkowocichy. Nasi inżynierowie przeprowadzają obecnie gruntowne testy prototypów wnajtrudniejszych warunkach klimatycznych. Nasza nowa koncepcja technicznaobejmuje m.in. modułowy system zasilania atakże zoptymalizowane zarządzanie temperaturą” – wyjaśnia Hartmut Schick, szefDaimler Buses.
Zapowiada elektryczna premiera pokazuje, że Mercedes-Benz mocnoprzejął się „zielonymi” alternatywnymi napędami i po nowym modelu NGT i Hybrid,wprowadza teraz całkowicie elektrycznego Citaro.
Modułowość i termika
Pojazd posiada modularna konstrukcję zestawówakumulatorowych, co umożliwia dokładne dostosowanie zakresu do wymagań klienta.Zastosowane akumulatory to baterie litowo-jonowe. Przewidziane sposoby ładowanito plug–in w zajezdni oraz szereg pośrednich rozwiązań doładowujących wtrakcie jazdy.
Co najważniejsze, Citaro Electric będzie napędzane poprzez dwa silniki elektryczne zabudowane w piastachkół, co oznacza rozwiązanie firmy ZF. Mercedes sprawdził już je w ubiegłych latachw Citaro G BlueTec Hybrid.
Kolejną istotna rzeczą jest termiczne zarządzanie w Citaro Electric.Jednym z najważniejszych zadań, jakie postawiono przed konstruktorami było precyzyjniedopracowane zarządzania temperaturą napędu i systemów klimatyzacji. ZdaniemDaimler Buses, odpowiednie zarządzanie temperaturą baterii znacznie zmniejszazużycie energii i jest równoznaczne z rozszerzeniem zasięgu pojazdu i to bezzmiany wielkości baterii.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Mróz i upał vs. Citaro Electric
Aktualnie Citaro z całkowicie elektrycznym napędem jest poddawane”klimatycznym torturom”, podobnie jak każdy autobus budowany przezMercedes-Benz autobus. Wiadomo,że prototypy pomyślnie przeszły zimowe testy na kręgu polarnym. Poradziły sobieteż z upalałam w Hiszpanii, w Sierra Nevada. Docelowoelektryczny Citaro ma zaoferować odbiorcom maksymalną dostępność na równi ztradycyjnym miejskim autobusem.
Podobno do Mercedesa już spływają pierwsze e-kontrakty.
„