Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze zdjęcia Mercedes-Benz Citaro Electric!

infobus
10.11.2017 15:28

Mercedes rozpoczął odliczenie do rozpoczęcia seryjnej produkcjiCitaro z całkowicie elektrycznym napędem. Aktualnie pierwsze prototypy przechodzątesty klimatyczne. Godzina zero to wrześniowe targi IAA 2018.

Od razu po premierze w Hanowerze, jeszcze jesienią, ruszyprodukcja seryjna elektrycznego modelu w fabryce w Mannheim. Jak podkreślaMercedes – w pełni opłacalna.

-„Nasz nowy miejski autobus jest zeroemiesyjny i wyjątkowocichy. Nasi inżynierowie przeprowadzają obecnie gruntowne testy prototypów wnajtrudniejszych warunkach klimatycznych. Nasza nowa koncepcja technicznaobejmuje m.in. modułowy system zasilania atakże zoptymalizowane zarządzanie temperaturą” – wyjaśnia Hartmut Schick, szefDaimler Buses.

Zapowiada elektryczna premiera pokazuje, że Mercedes-Benz mocnoprzejął się „zielonymi” alternatywnymi napędami i po nowym modelu NGT i Hybrid,wprowadza teraz całkowicie elektrycznego Citaro.

Modułowość i termika

Pojazd posiada modularna konstrukcję zestawówakumulatorowych, co umożliwia dokładne dostosowanie zakresu do wymagań klienta.Zastosowane akumulatory to baterie litowo-jonowe. Przewidziane sposoby ładowanito plug–in w zajezdni oraz szereg pośrednich rozwiązań doładowujących wtrakcie jazdy.

Co najważniejsze, Citaro Electric będzie napędzane poprzez dwa silniki elektryczne zabudowane w piastachkół, co oznacza rozwiązanie firmy ZF. Mercedes sprawdził już je w ubiegłych latachw Citaro G BlueTec Hybrid.

Kolejną istotna rzeczą jest termiczne zarządzanie w Citaro Electric.Jednym z najważniejszych zadań, jakie postawiono przed konstruktorami było precyzyjniedopracowane zarządzania temperaturą napędu i systemów klimatyzacji. ZdaniemDaimler Buses, odpowiednie zarządzanie temperaturą baterii znacznie zmniejszazużycie energii i jest równoznaczne z rozszerzeniem zasięgu pojazdu i to bezzmiany wielkości baterii.

Mróz i upał vs. Citaro Electric

Aktualnie Citaro z całkowicie elektrycznym napędem jest poddawane”klimatycznym torturom”, podobnie jak każdy autobus budowany przezMercedes-Benz autobus. Wiadomo,że prototypy pomyślnie przeszły zimowe testy na kręgu polarnym. Poradziły sobieteż z upalałam w Hiszpanii, w Sierra Nevada. Docelowoelektryczny Citaro ma zaoferować odbiorcom maksymalną dostępność na równi ztradycyjnym miejskim autobusem.

Podobno do Mercedesa już spływają pierwsze e-kontrakty.