Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze warszawskie autobusy elektryczne Solarisa zyskają systemy ppoż

infobus
21.09.2023 19:04

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie doposażą 20 autobusów elektrycznych marki Solaris w system wykrywania pożaru w bateriach trakcyjnych.

Urządzenia mają być zamontowane w autobusach do 31 marca 2024 roku. MZA "dmucha na zimne" i nie chce dopuścić do sytuacji zagrożenia, czy to podczas eksploatacji, czy to podczas postoju w zajezdni.

Ile autobusów zyska urządzenia?

MZA szuka firmy, która dostarczy i zamontuje 20 sztuk systemu wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych baterii trakcyjnych do następujących autobusów elektrycznych:

  • 10 autobusów Solaris Urbino 12 electric z dostawy z 2015 roku, gdzie każdy autobus jest wyposażony w 5 modułów baterii trakcyjnych A123 SYSTEMS, AMP20,
  • 10 autobusów Solaris Urbino 12 electric z dostawy z 2018 roku, gdzie każdy autobus jest wyposażony w 5 modułów baterii trakcyjnych SOLARIS ESS01.

Zasady działania systemu

Zadaniem systemu będzie pomiar temperatury pakietów baterii trakcyjnych w autobusach w taki sposób, aby system zapewniał bezpieczeństwo i odpowiadał m.in. ograniczeniom montażowym związanym z bateriami trakcyjnymi.

System musi generować alarm i powiadamiać dyspozytorów i mistrzów natychmiast po wykryciu przekroczenia zapisanych w systemie wartości granicznych temperatur lub w inny analogiczny sposób.

Wykonawca będzie musiał uruchomić dwa stanowiska nadzoru pracy czujników monitorujących baterie, które będą zlokalizowane w dyspozytorni oraz na stanowisku mistrzów obsługi codziennej w Oddziale Przewozów.

MZA wymaga, aby system na bieżąco i automatycznie diagnozował oraz w razie konieczności generował odpowiednie informacje bądź alarmy, jeżeli wystąpią inne zdarzenia mające wpływ na skuteczność działania systemu oraz jego komponentów, jak np. właściwe podłączenie, poziom naładowania baterii, właściwe działanie modułów komunikacji itp. System musi być aktywny w czasie, w którym pojazdy są wyłączone i zaparkowane.

Formalności Przetargowe

MZA szuka oferty z najniższą ceną. Otwarcie ofert zaplanowano w dniu 22 września.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://www.mza.waw.pl/o-nas/przetargi-zakupy-i-sprzedaz/w-oparciu-o-przepisy-wewnetrzne/zakup-i-montaz-20-sztuk-systemu-wczesnego-wykrywania-sygnalizacji-i-alarmowania-o-zagrozeniach-pozarowych-baterii-trakcyjnych-do-autobusow-elektrycznych-solaris-u12e-97-rpp-ab-23/