Pierwsze Volvo 7900 Electric plug-in dla Lillehammer
Volvo Buses otrzymało zamówienie na dwa autobusy Volvo 7900Electric od norweskiego zarządu transportu Opplandstrafikk z Lillehammer. Tozarówno premiera elektrycznych autobusów w tym mieście, jak i pierwsze elektrobusyszwedzkiego producenta ładowane tylko za pomocą złącza plug-in. Ich premieramiała miejsce podczas targów Busworld 2017 w Kortrijk.
Jak wszystkie autobusy miejskie Volvo, elektryczne pojazdy powstaną we wrocławskiej w fabryce Volvo Buses.
Zamówione przez Opplandstrafikk elektrobusy będą testowane przezdwa lata na trasach 2, 3, 4 i 5 w Lillehammer. Zostanądostarczone w drugim kwartale 2019 roku, a ich eksploatacją zajmie się firma Unibuss.Pookresie próbnym planowany jest ruch autobusów na regularnych połączeniach. Zakuppojazdów elektrycznych to część planu gminy Oppland, która chce stać sięneutralna pod względem emisji CO2 – i to już do 2025 r.
Warto dodać, że Volvo w zakresie autobusów elektrycznych specjalizujesię w kompletnych rozwiązaniach „pod klucz”. Podobnie jest w Lillehammer.Producent zapewnia serwis wszystkich elektrobusów, w tym także akumulatorów – postałym, miesięcznym koszcie. Autobusybędą ładowane na terenie zajezdni za pomocą ładowarki CCS o mocy 150 kW, która zostaniedostarczona przez koncern ABB.
Przypomnijmy, że poza Lillehammer, elektrobusy marki Volvowybrały także inne norweskie miasta, jak Drammen czy Trondheim, które jak do tejpory z zamówieniem na 25 szt. Volvo 7900 Electric jest największymklientem Volvo na autobusy elektryczne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Poza Norwegią Volvo sprzedało swoje elektrobusy wtakich krajach, jak Szwecja, Wielka Brytania, Luksemburg i Polska. Opróczw pełni elektrycznego Volvo 7900 Electric, firma oferuje autobusy hybrydowe i elektrycznehybrydy. Aktualnie Volvo sprzedało ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów i podwozi nacałym świecie.
„