Pierwsze unieważnienie w Kangurze 2.0. Rusinów bez ofert
25 sierpnia Rusinów czekał na oferty w przetargu na zakup szkolnego autobusu z napędem elektrycznym wraz ze stacją ładowania.
Ostatecznie gmina nie doczekała się żadnej propozycji i w konsekwencji unieważniła postępowanie. Czekamy na powtórkę.
Bez ofert
W mazowieckim Rusinowie szkolny elektrobus miał zapewnić bezpieczną i ekologiczną drogę do Publicznej Szkoły Podstawowej oraz do Samorządowego Przedszkola. Szacunkowa wartość kontraktu wyniosła 2.128.130.10 PLN netto.
Pojazd + ładowarka miały zostać planowo dostarczone w terminie od 14/09/2021 do 20/11/2021.
I właśnie tak krótki termin spowodował, że żaden z producentów nie zdecydował się na złożenie oferty. Trzy miesiące na dostawę „elektryka” to za mało. Rusinów o tym wszystkim wiedział, ale pozostał głuchy na postulaty branży i zamiast zwrócić się do NFOŚiGW z prośbą o wydłużenie terminu realizacji projektu i dać nowy termin dostawy, teraz będzie musiał ponowić całą przetargową procedurę albo straci finansowanie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
TROCHĘ TECHNIKI
Przypomnijmy, że w zakresie parametrów technicznych gmina chciała kupić autobus klasy MAXI o następujących parametrach:
- długość od 10,00 m do 12,00 m;
- maksymalna wysokość całkowita do 3,40 m;
- dopuszczalna szerokość całkowita do 2,55 m.
- liczba miejsc siedzących dla pasażerów to min. 39 / maks. 45 (dopuszcza się zaoferowanie pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego). Siedzenia mają być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, a wszystkie fotele zwrócone przodem do kierunku jazdy;
- liczba miejsc stojących – min 9 miejsc.
- napęd elektryczny „gimbusa” ma być wyposażony w ogranicznik prędkości maksymalnej do 80 km/h, a moc silnika lub silników (nie mniejsza niż 160 kW) musi zapewnić realizację na trasach, na których autobus będzie użytkowany, czyli na terenie równinnym, nie przekraczający 5 stopni nachylenia.
- przebieg na jednym ładowaniu to minimum 160 km, a ładowarka ma mieć moc 40 kW.
- miejsce kierowcy nie może znajdować się w kabinie wydzielonej z przestrzeni pasażerskiej i musi być wyposażone w kieszeń na dokumenty, mikrofon dla kierowcy i głośniki rozmieszczone na całej powierzchni autobusu. Pojazd ma zostać wyposażony w monitoring wizyjny.