Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze unieważnienie w Kangurze 2.0. Rusinów bez ofert

infobus
26.08.2021 12:00
25 sierpnia Rusinów czekał na oferty w przetargu na zakup szkolnego autobusu z napędem elektrycznym wraz ze stacją ładowania.

Ostatecznie gmina nie doczekała się żadnej propozycji i w konsekwencji unieważniła postępowanie. Czekamy na powtórkę.  

Bez ofert

W mazowieckim Rusinowie szkolny elektrobus miał zapewnić bezpieczną i ekologiczną drogę do Publicznej Szkoły Podstawowej oraz do Samorządowego Przedszkola. Szacunkowa wartość kontraktu wyniosła 2.128.130.10 PLN netto.

Pojazd + ładowarka miały zostać planowo dostarczone w terminie od 14/09/2021 do 20/11/2021.

I właśnie tak krótki termin spowodował, że żaden z producentów nie zdecydował się na złożenie oferty. Trzy miesiące na dostawę „elektryka” to za mało. Rusinów o tym wszystkim wiedział, ale pozostał głuchy na postulaty branży i zamiast zwrócić się do NFOŚiGW z prośbą o wydłużenie terminu realizacji projektu i dać nowy termin dostawy, teraz będzie musiał ponowić całą przetargową procedurę albo straci finansowanie.

Screenshot 2021 08 26 At 09 46 10 Uniewaznienie Postepowania Pdf
Screenshot 2021 08 26 At 09 46 10 Uniewaznienie Postepowania Pdf 1

TROCHĘ TECHNIKI

Przypomnijmy, że w zakresie parametrów technicznych gmina chciała kupić autobus klasy MAXI o następujących parametrach:

  • długość od 10,00 m do 12,00 m;
  • maksymalna wysokość całkowita do 3,40 m;
  • dopuszczalna szerokość całkowita do 2,55 m.
  • liczba miejsc siedzących dla pasażerów to min. 39 / maks. 45 (dopuszcza się zaoferowanie pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego). Siedzenia mają być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, a wszystkie fotele zwrócone przodem do kierunku jazdy;
  • liczba miejsc stojących – min 9 miejsc.
  • napęd elektryczny „gimbusa” ma być wyposażony w ogranicznik prędkości maksymalnej do 80 km/h, a moc silnika lub silników (nie mniejsza niż 160 kW) musi zapewnić realizację na trasach, na których autobus będzie użytkowany, czyli na terenie równinnym, nie przekraczający 5 stopni nachylenia.
  • przebieg na jednym ładowaniu to minimum 160 km, a ładowarka ma mieć moc 40 kW.
  • miejsce kierowcy nie może znajdować się w kabinie wydzielonej z przestrzeni pasażerskiej i musi być wyposażone w kieszeń na dokumenty, mikrofon dla kierowcy i głośniki rozmieszczone na całej powierzchni autobusu. Pojazd ma zostać wyposażony w monitoring wizyjny.