Pierwsze Trollino w Niemczech
infobus
06.01.2010 23:23
Pierwsze Trollino w Niemczech
Solaris Bus &Coach, dostarczy dwanaście Trollino do przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej Barnimer Busgesellschaft mbH (BBG) w Eberswalde w Niemczech. To efekt zwycięstwa w przetargu publicznym, w którym brali udział także inni znamienici europejscy producenci trolejbusów: szwajcarski Hess i niemiecki Viseon (ex Neoplan). Zwycięstwo w takim gronie dodatkowo podnosi rangę wydarzenia i świadczy o tym, że Solaris jest jednym z najważniejszych graczy na trolejbusowym rynku w Europie. Warto również podkreślić, że będą to pierwsze trolejbusy polskiego producenta dostarczone dla niemieckiego klienta. Od momentu premiery „Solarisów z pantografem”w 2001 roku do klientów trafiło już blisko 400 trolejbusów Trollino, które jeżdżą w kilkunastu państwach Europy od Estonii po Portugalię. Teraz będą jeździły także w Niemczech.
Eberswalde położone 50 km na północ od Berlina jest jednym z trzech niemieckich miast (obok Solingen i Esslingen), które posiada linie trolejbusowe. Solaris odnowi flotę BBG poprzez dostawę dwunastu sztuk przegubowych Trollino 18. Nowe pojazdy uświetnią 70-lecie istnienia komunikacyjnej firmy. Warto tutaj także dodać, że linie trolejbusowe w tym mieście są najstarszymi w Niemczech.
Przegubowe trolejbusy dla Eberswalde będą w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane. Pasażerowie skorzystają z 48 komfortowych miejsc siedzących. Komfortową podróż zapewni niezależne zawieszenie ZF RL 75 EC. Elektryczny system napędowy pojazdów (osprzęt dostarczy francuski Cegelec) dodatkowo zostanie wyposażony w superkondensatory firmy Maxwell o napięciu 750 volt i energii 0,61 kWh. Są one ładowane zarówno podczas jazdy na trakcji, jak i podczas jazdy na agregacie. W obu przypadku zmagazynowana w nich energia jest wykorzystywana w procesie przyspieszani, co tym samym zmniejsza zużycie energii elektrycznej. Ponadto we wszystkich pojazdach zamontowane zostaną duże generatory Diesla o mocy 100 kW, dzięki którym trolejbus pojedzie także w częściach miasta pozbawionych trakcji elektrycznej.
–„Firma BBG z Eberswalde, już od wielu lat konsekwentnie stawia na ekologiczne i innowacyjne rozwiązania w transporcie miejskim. Jesteśmy dumni z faktu, że produkty marki Solaris wpisują się w tę strategię”–powiedział Krzysztof Olszewski, właściciel firmy Solaris Bus &Coach S.A. Zgodnie z podpisaną w ostatnich dniach umową pierwsze Solarisy Trollino wyjadą na ulice Eberswalde w listopadzie tego roku. Ostatnia partia trolejbusów z Polski zostanie dostarczona do końca 2012 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Eberswalde –jako atrakcja turystyczna
Eberswalde jest historycznym „leśnym miastem”, oddalonym o jedyne pół godziny jazdy pociągiem od Berlina. Liczące około 42.000 mieszkańców miasto niedaleko polskiej granicy było znane początkowo jako centrum przemysłowe nad Kanałem Finow. Znajdowała się tu pierwsza w Niemczech walcownia i do zjednoczenia Niemiec w roku 1990 wyprodukowano tu setki żurawi dźwigowych, które do dnia dzisiejszego są wykorzystywane na całym świecie. Eberswalde położone jest w płaskiej pradolinie rzecznej, otoczonej wieloma lasami. W okolicy znajdują się liczne jeziora z przejrzyście czystą wodą, kanały i śluzy. Na pokładzie statku pasażerskiego „Anneliese”można poznać Kanał Finow. Żądni wrażeń indywidualiści mogą też wypożyczać małe motorówki i na własną rękę odkrywać rozgałęzione drogi wodne. Bezpośrednio na często uczęszczanym Kanale Odra-Hawela leży wewnętrzny port Eberswalde. Zadbana dawna droga holownicza na Kanale Finow jest idealna dla turystów rowerowych. Kolejną atrakcją turystyczną jest podnośnia statków w Niederfinow, techniczne urządzenie, łączące granicę rzeki Odry z Kanałem Odra-Hawela. Spektakularnym wydarzeniem jest podnoszenie bądź opuszczanie statku na wysokość 36 metrów. A teraz mamy kolejny powód, żeby odwiedzić Eberswalde –tutaj w przyszłym roku zaczną kursować pierwsze polskie trolejbusy w Niemczech. Będzie na co popatrzeć…