Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze Trollino już w Salzburgu

infobus
08.10.2009 19:15

W październiku Solaris dostarczył pierwsze trolejbusy Trollino 18 do austriackiego Salzburga. Fot. Solaris Bus &CoachWraz z kluczykami do pierwszego trolejbusu Solaris Trollino 18, Arno Gasteiger, Prezes Zarządu Salzburg AG (z lewej) otrzymał z rąk Krzysztofa Olszewskiego, Prezes Rady Nadzorczej Solaris Bus &Coach (z prawej) model pojazdu. Fot. Solaris Bus &Coach

Na początku tego roku Solaris podpisał kontrakt na dostawę 23 trolejbusów marki Solaris Trollino do Salzburga. W tym tygodniu firma rozpoczęła realizację kontraktu od dostawy trzech niskopodłogowych Trollino 18. Do 2012 roku dodatkowych 20 przegubowych trolejbusów zasili flotę przewoźnika w mieście Mozarta. Od piątku trzy w pełni niskopodłogowe 18-metrowe trolejbusy Solaris Trollino 18 służą mieszkańcom Salzburga. Kluczyki do pierwszego z nich dr Arno Gasteiger, Prezes Zarządu Salzburg AG, odebrał z rąk Krzysztofa Olszewskiego, Przewodniczącego Rady Nadzorczej Solaris Bus &Coach S.A. Kontrakt obejmuje dostawę 23 przegubowych 'O-bussów’ – jak na miejscu nazywa się trolejbusy. Pojazdy wychodzą naprzeciw wymaganiom pasażerów, dbając o ich komfort i wygodę dzięki takim udogodnieniom jak elektryczne rampy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz wydzielone w tylnej części pojazdu miejsce przeznaczone na transport rowerów. Trollino wyposażone są także w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak np. system rekuperacji umożliwiający oddawanie przez pojazd energii do sieci trakcyjnej, czego wynikiem jest łączna redukcja zużycia energii o około 20% w stosunku do tradycyjnego trolejbusu. Z kolei energia zasilająca sieć pozyskiwana jest z elektrowni wodnej, dzięki czemu nowe Trollino można określić jako pojazdy zero-emisyjne. Według wyliczeń Salzburg AG, redukuje to emisję szkodliwego CO2 o około 66.000 ton rocznie. W Salzburgu jeździ obecnie 86 trolejbusów obsługujących 9 linii, tworzących jedną z najgęstszych sieci połączeń w Europie. Dziennie korzysta z nich ponad 140.000 pasażerów. Pierwszą linię uruchomiono blisko 70 lat temu. Od tego czasu miasto słynące z festiwali muzyki Mozarta stale i konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury dla ekologicznych rozwiązań w komunikacji miejskiej.