Pierwsze trolejbusy Škoda T`City w Czechach. Zaczyna Ostrawa
W zeszłym tygodniu firma transportowa z Ostrawy odebrała pierwszych sześć trolejbusów Škoda 36 Tr, które powstały w kooperacji z turecką firmą Temsa.
Dostawy kolejnych 12 „trajtków” (każda transza po sześć pojazdów) nastąpią od marca do wakacji 2023. Jak podkreśla DPO, cena jaką przewoźnik zapłacił za jeden trolejbus klasy MAXI marki Škoda, to ok. 11.000.000 CZK netto / 2.200.000 PLN netto.
18 trolejbusów
Czeska firma Dopravní podnik Ostrava podpisała umowę ramową na dostawę 18 trolejbusów z Grupą Škoda tuż przed świętami Bożego Narodzenia 2021 roku. Teraz rozpoczyna odbiory zakontraktowanych pojazdów. Tym samym Ostrawa będzie pierwszym miastem w Czechach, gdzie będą kursować nowe trolejbusy z rodziny Škoda T'CITY. Nowy typ modelu różni się od poprzednich nadwoziem, które wyprodukowane zostało przez firmę Temsa, należącą do Grupy Škoda.
Wszystkie zamówione pojazdy są niskopodłogowe i posiadają dodatkowe baterie , czyli mogą jeździć nawet bez linii trakcyjnej. Akumulatory te ładowane są z sieci trakcyjnej podczas jazdy i postoju pojazdu. W kolejnych latach planowana jest obsługa tymi trolejbusami wybranych tras linii autobusowych.
Mieszkańcy Ostrawy mogą liczyć na klimatyzację w całym samochodzie, porty USB czy system kamer. W sumie jeden trolejbus może pomieścić 80 pasażerów.
-„Cieszymy się, że mieszkańcy Ostrawy będą mieli więcej nowych trolejbusów. Na najnowsze zakupy mieliśmy przygotowaną sumę 252 mln koron bez VAT, jednak dzięki konkurencji ostateczna cena była znacznie niższa, a mianowicie 203 mln koron bez VAT. Pojazdy będziemy wdrażać do ruchu od marca i pasażerowie będą mogli je spotkać np. na linii nr 101” – powiedział prezes zarządu DPO, Daniel Morys.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
15 000 trolejbusów
Na sześć nowych trolejbusów DPO otrzymało dofinansowanie w wysokości 85% z europejskiego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR)..
Wśród przekazanych jednostek znalazł się także szacowny jubilat, czyli 15. tysięczny trolejbus wyprodukowany przez Škodę.
-„Rok 2023 rozpoczynamy znaczącym jubileuszem - do tej pory bramy naszych zakładów opuściło 15 000, a jubileuszowy model został przekazy Ostrawie. Czeskie miasta są dla nas ważnymi klientami i cieszymy się za każdym razem, gdy nasze produkty powiększają flotę pojazdów komunikacji miejskiej. W nowych modelach Ostrawa i jej mieszkańcy otrzymają nowoczesne i wygodne rozwiązanie do codziennego poruszania się po mieście” – powiedział Petr Novotný, szef Components & Bus Mobility w Grupie Škoda.
Wprowadzając do eksploatacji nowe trolejbusy Škoda 36 Tr, firma definitywnie wycofa z floty dziewięć trolejbusów z serii Škoda 21 Tr, poza jednym , który zostanie zatrzymany przez firmę do kolekcji pojazdów zabytkowych