Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze testy w Polsce nowego miejskiego MAN-a!

infobus
23.04.2019 14:00

Trwa intensywny sezon testów w PKS Bielsko-Biała. Przewoźnik jako pierwszy w Polsce otrzymał na testy nowego MAN-a Lion's City 12!

Będący właścicielem PKS, Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny ma ambitny plan. Razem z własną spółką przewozową chcą pozyskać 26 autobusów na CNG. Pierwsze kroki zostały już podjęte. Do końca 2019 roku na terenie bazy PKS przy ul. Legionów w Bielsku- Białej ma powstać stacja tankowania CNG.

Stąd seria testów autobusów z napędem gazowym. Związkowy przewoźnik miał okazję przeprowadzić sprawdzian już trzech pojazdów. Każdy z nich był ich polskim debiutem. Mowa o Iveco Crossway'u 12LE Natural Power, Scanii Interlink MD CNG oraz Mercedesie Citaro C2 NGT.

Czas na Lion'sa City 12!
Teraz nastąpił pewien wyłom od tej reguły, z jednym ale. PKS otrzymał jako pierwszy w Polsce kolejny autobus na testy. To demonstracyjny egzemplarz nowego MAN-a Lion's City z modułem hybrydowym. Lada dzień autobus wyjedzie na linie.

Nowa miejska „dwunastka” z logo lwa to autobus, na którego debiut w Polsce czekaliśmy długo. W zmodernizowanej rodzinie autobusów Lion's City są montowane zupełnie nowe silniki. Nowa, lżejsza stojąca jednostka MAN D1556LOH o pojemności 9 l spełnia normę emisji spalin Euro 6d, które zacznie obowiązywać dopiero za kilka miesięcy.

Autobus może zostać opcjonalnie wyposażyny w moduł MAN EfficientHybrid. To system przyczyniający się w znacznym stopniu do redukcji zużycia paliwa i emisji. Możemy go oczywiście spotkać w debiutującym w Polsce egzemplarzu Lion'sa City 12. Funkcja stop-start, stosowana seryjnie w MAN EfficientHybrid, zapewnia niezwykle ciche fazy zatrzymywania się na przystankach i światłach.

Centralny element systemu stanowi alternator rozrusznika wału korbowego – urządzenie elektryczne, które podczas hamowania przekształca energię kinetyczną w elektryczną. Rekuperowana energia jest następnie gromadzona w module UltraCap na dachu pojazdu, który w porównaniu z akumulatorem o podobnej pojemności jest znacznie lżejszy i bardziej kompaktowy.

Zgromadzona w module UltraCap energia zapewnia zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu niezależnie od napędu, co powoduje nie tylko odciążenie silnika wysokoprężnego, lecz także umożliwia wyłączanie silnika podczas postoju pojazdu. Poprzez odwrócenie sposobu działania alternatora rozrusznika wału korbowego, silnik MAN D15 może zostać ponownie uruchomiony w kilka chwil, a podczas przyspieszania jest wspomagany przez funkcję boost.