Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze Solarisy już w Łodzi

infobus
22.04.2008 11:21

W czwartek 17 kwietnia 2008 roku na terenie zajezdni MPK Łódź Sp. z o.o. przy ul. Limanowskiego odbyło się uroczyste przekazanie autobusów miejskich marki Solaris Urbino.

Solaris Urbino 18 dla MPK Łódź

Były to pierwsze dwa z dwudziestu pięciu przegubowych niskopodłogowców, jakie w styczniu zamówił łódzki przewoźnik. Pozostałe autobusy wyjadą na ulice Łodzi do końca maja br.
W styczniu tego roku firma Solaris Bus &Coach S.A. wygrała przetarg na dostawę 25 sztuk w pełni niskopodłogowych autobusów przegubowych dla Łodzi. Wartość kontraktu obejmującego zakup pojazdów oraz ich serwisowanie przez okres 10 lat to blisko 50 mln złotych.
Podpisanie umowy z firmą Solaris na zakup 25 18-metrowych autobusów niskopodłogowych wraz z obsługą techniczną na okres 10 lat to nowość w skali Spółki, a także całej Polski –mówi prezes MPK-Łódź Sp. z o.o. Krzysztof Wąsowicz. Producent nie tylko dostarcza nowe pojazdy, ale czuwa nad bieżącymi naprawami i przeglądami. Zakup nowych autobusów to kontynuacja polityki odnowy taboru, realizowanej od 3 lat. Obecnie 1/3 pojazdów to autobusy nowe lub kilkuletnie.
Autobusy Solaris w taborze łódzkiego MPK to istotny wkład miejskiego przewoźnika w ochronę środowiska. Wozy, które trafiły do Łodzi, spełniają niezwykle restrykcyjną normę czystości emisji spalin Euro 5. Norma emisji spalin Euro 5 zacznie obowiązywać producentów autobusowych dopiero od 2009 roku. Tymczasem Łódź już teraz będzie mieć takie autobusy.
Zakup Solarisów to również wyraz troski o komfort pasażerów korzystających z usług MPK Łódź. 18-metrowe autobusy to pojazdy w pełni niskopodłogowe, co oznacza dla pasażerów łatwiejsze przemieszczanie się w autobusie. Autobusy posiadają tzw. funkcję przyklęku –możliwość obniżenia na przystanku wejścia do autobusu o około 7 cm, a więc często do poziomu chodnika. Wszystkie autobusy posiadają rampę dla wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz specjalne miejsca przeznaczone do bezpiecznego zamocowania wózka. Cechą charakterystyczną wszystkich autobusów marki Solaris jest także opadająca w prawą stronę linia przedniej szyby. To nie tylko element nowoczesnego design, ale także rozwiązanie polepszające widoczność, dzięki któremu kierowca lepiej widzi dzieci czekające na przystanku autobusowym, blisko krawężnika. Przegubowe Solarisy Urbino 18 mogą zabrać na pokład 169 pasażerów, z czego 42 na wygodnych siedzeniach.
Wreszcie najbardziej charakterystyczną cechą miejskich Solarisów jest widoczny na autobusie zielony jamnik. Jamnik jest symbolem naszych pojazdów, ponieważ jest długi jak autobus, ma krótkie łapki, tak jak nasz autobus jest niskopodłogowy;jamniczek jest zielony, ponieważ nasze autobusy są ekologiczne, niewiele je, bo nasze autobusy są bardzo ekonomiczne i przede wszystkich jest wierny, ponieważ my jako firma rodzinna jesteśmy niezwykle przywiązani do naszych klientów –wyjaśnia znaczenie symbolu Solarisów Solange Olszewska, Wiceprezes Solaris Bus &Coach S.A.
Pierwsze Solarisy Urbino, które przyjechały do Łodzi, w dniu przekazania wyjechały na linię numer 99. Solaris Urbino 18 to pojazd wyposażony w nowoczesną elektronikę i rozwiązania techniczne, które ułatwiają pracę kierowcom i zapewniają komfort podróżowania pasażerom –mówi Wojciech Stańdo, kierownik Zajezdni Autobusowej nr 3 przy ul. Limanowskiego 147/149, do której trafią wszystkie Solarisy. –Kabina kierowcy wyposażona jest w schowki, wieszak, uchwyt na rozkład jazdy z podświetleniem, dodatkowy wentylator. Przy każdych drzwiach wyznaczona jest kolorem żółtym tzw. strefa bezpieczeństwa, na której pasażer nie powinien stać podczas jazdy. Dzięki temu nie ogranicza widoczności kierowcy i ułatwia zamknięcie drzwi przed odjazdem autobusu.
Parametry techniczne autobusu Solaris Urbino 18 dla MPK Łódź                        

Długość / szerokość / wysokość / wysokość wnętrza
18000/2550/2850/2370 [mm]
Silnik
DAF PR228 (228 kW) Euro 5
Skrzynia biegów
automatyczna firmy Voith 864.5
Oś przednia
ZF RL 85/A (oś sztywna)
Oś napędowa 
AV 132
Oś środkowa
AVN 132
Układ drzwi
2-2-2-2
Liczba miejsc siedzących
42+1