Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze rozstrzygnięcia w Gdyni. Nowy operator?

infobus
13.08.2016 12:53

Gdyński ZKM dokonał wczoraj wyboru najkorzystniejszychofert w dwóch przetargach na dziesięcioletnią obsługę wybranych zadań naliniach J, R, Z i N30. Większe zlecenie przypadnie PKS Gdynia, natomiastobsługą linii Z najprawdopodobniej zajmie się konsorcjum spółek ze śląskiejGrupy Irex. Dalej trwa natomiast sprawdzanie ofert w przetargu na obsługęwybranych brygad linii S.

Warunki trzech tegorocznych przetargów, wktórych gdyński zarządca komunikacji przewidział dziesięcioletnie umowyopisaliśmy w tutaj oraz tu. Wybrani w ten sposób operatorzy będą musieliwprowadzić do ruchu od 1 stycznia 2017 r. przynajmniej 13 nowych autobusów. Oofertach, które wpłynęły we wszystkich trzech postępowaniach opisaliśmy tutaj.

Przegubowe 7+3

Na zakontraktowanie dziesięcioletniej obsługi pojazdami przegubowymi wybranychbrygad na liniach J, R i N30 ZKM chciał przeznaczyć maksymalnie 56 864 350 złbrutto. Zakładana stawka początkowa to 7,27 zł/wzkm netto. Wpłynęły trzy oferty:

  • konsorcjum spółek Meteor z Jaworzna,Irex-1, Irex-3 ze Świętochłowic – 6,97 zł/wzkm netto
  • Arriva Bus Transport Polska – 7,79 zł/wzkmnetto
  • konsorcjum firm z Żor PPUH Kłosok i A21 -6,18 zł/wzkm netto
  • Pomorska Komunikacja Samochodowa z Gdyni -6,17 zł/wzkm netto

Cena miała 90%, natomiast pozostałe punktymożna było zdobyć za obsługę trzech brygad szczytowych nowymi autobusami. Tak teżzrobili wszyscy oferenci. A zwyciężył najtańszy, czyli gdyński PKS. Czy zatemjeśli ten wybór zostanie podtrzymany na liniach ZKM pojawią się kolejneMercedesy Citaro G C2?

Śląsk między Gdynią a Żukowem?

Obsługa pospiesznej linii Z rozpocznie się 1 stycznia 2017 r. Należypodkreślić, że wybrany operator tylko przez cztery lata będzie miał”monopol” w obsłudze tego połączenia. Do realizacji zamówienia ZKMwymagał dysponowania przynajmniej sześcioma autobusami niskopodłogowymi. Dwafabrycznie nowe przegubowce muszą być klimatyzowane, monitorowane, wyposażone wkompletny system informacji pasażerskiej oraz posiadać cztery wejścia wukładzie 2-2-2-2. Pojazdy te będą obsługiwać wybrane brygady linii Z przezdziesięć lat, począwszy od wspomnianego na wstępie 1 stycznia 2017 r.

Wartość tego zamówienia ZKM oszacował na 20618 550 zł, co daje stawkę wyjściową 7 zł/wzkm netto.W tym przetargu takżewpłynęły cztery oferty:

  • Pomorska Komunikacja Samochodowa z Gdyni -6,66 zł/wzkm netto
  • Gryf z Żukowa – 6,08 zł/wzkm netto
  • konsorcjum spółek Meteor z Jaworzna,Irex-1, Irex-3 ze Świętochłowic – 5,47 zł/wzkm netto
  • konsorcjum firm z Żor PPUH Kłosok i A21 -5,78 zł/wzkm netto

Cena decydowała o 98% w ocenie ofert,natomiast symboliczna premia była za zgłoszenie na zadania szczytowe autobusówz klimatyzacją. Gryf i PKS jako jedyni tak zadeklarowali w przeciwieństwie dośląskich konsorcjum.

ZKM jako najlepszą ofertę wskazałkonsorcjum pod wodzą Meteora. Zatem jeśli ten wybór sie utrzyma to będziemymogli w gdyńskiej sieci powitać nowego operatora.

Linia S: w toku

Trwa jeszcze sprawdzanie ofert w przetargu na obsługę linii S. Przypomnijmy, żew tym postępowaniu śląscy przewoźnicy również są najtańsi. Kosorcjum z PPUHKłosok na czele zaoferowało przewozy za 4,74 zł/wzkm netto. Propozycja GrupyIrex to 4,97 zł netto. Z kolei PKS Gdynia swoją ofertę skalkulował na 5,50 złnetto. Gdyńscy urzędnicy w tym zadaniu założyli stawkę początkową 6,08 złnetto. Czekamy zatem na werdykt.
Warto przy okazji tych przetargów postawićpytanie czy to nie jest próba sił przed innym postępowaniem, które może sięzacząć w każdej chwili? Mowa oczywiście o Gdańsku, który rok temu informował o swoichzamiarach.