Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze rejestracje nowych autobusów w kwietniu 2012 roku

infobus
23.05.2012 20:22
Przedstawiamy najnowsze dane z autobusowego rynku w Polsce. Materiał przygotowano w wyniku współpracy firm „JMK analizy rynku transportowego”z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie analizy danych o pierwszych rejestracjach autobusów Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP).  W okresie od stycznia do kwietnia br. odnotowaliśmy dalszy wzrost (+ 20,6%) liczby rejestracji nowych autobusów w Polsce. Krajowi przewoźnicy zakupili łącznie 521 autobusów, czyli o 89 szt. więcej niż rok wcześniej. W segmencie miejskim zarejestrowano 215 pojazdów –czyli o 37 egz. (- 14,6%) mniej niż analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast wzrost (+ 5%) rejestracji autobusów odnotowaliśmy w kategorii MINI (poniżej 8 ton DMC), który osiągnął poziom 126 szt. Bardzo dobra sytuacja w tym roku panuje w segmencie autobusów turystycznych, gdzie od stycznia do kwietnia br. zarejestrowano łącznie aż 137 autokarów! To aż o 97 szt. więcej niż przed rokiem (+ 242,5%)! Na tak dobry wynik wpłynęły głównie zakupy nowych autokarów związanych z EURO 2012, jak i realizacja kontraktu na 50 nowych autokarów dla firmy PolskiBus. I segment autobusów międzymiastowych, gdzie po I kwartale br. mamy także bardzo dobre wyniki.  W ciągu 4 miesięcy br. zarejestrowano tutaj o 115% więcej autobusów niż rok wcześniej (łącznie 43 szt.) Na zakończenie pozostaje segment pojazdów szkolnych. W 2011 r., jak i 2012 r. w CEPIK nie zrejestrowano ani jednego gimbusa. Ostatni ślad po tej kategorii sięga roku 2010, kiedy odnotowaliśmy tutaj sprzedaż 3 egzemplarzy.
Polski rynek nowych autobusów od stycznia do kwietni 2012 r. –lista rankingowa
Lista rankingowa marek
Po 4. miesiącach 2012 r. liderem polskiego rynku została marka Mercedes-Benz, która zarejestrowała 151. autobusów. To zapewniło jej udział na poziomie 29%. Pamiętajmy, że pod marką Mercedes-Benz mamy zarówno sprzedaż EvoBus Polska, jak i licznych firm zabudowujących. O ile pierwsza z tych firm sprzedaje wyłącznie w segmentach miejskim, międzymiastowym i turystycznym, tak krajowe firmy nadwoziowe działają w segmencie MINI. Tutaj po 4 miesiącach br. najlepiej wypadła spółka CMS-Auto (20 szt.) przed Auto Cuby, Mercus, Polster, Bus Prestige i Automet. Łącznie te firmy sprzedały w tym roku razem 67 minibusów z logo Mercedesa. Drugie miejsce w rankingu marek ma Solaris Bus &Coach z wynikiem 131 szt. (25,1% udziału), a trzecia jest Setra (!) z 36. zarejestrowanymi autokarami.
Tak w skrócie prezentują się dane dotyczące polskiego rynku autobusowego po 4 miesiącach br. Więcej danych o rynku pojazdów użytkowych w naszym kraju można znaleźć na stronie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (http://www.pzpm.org.pl).).