Pierwsze Nowe Volvo 9700 i 9900 sprzedane. Litwa!
Pod konie października – podczas wrocławskiej inauguracji – ruszyłasprzedaż autokarów z nowej generacji Volvo 9000 i już można mówić o handlowymsukcesie. To już ok. 150 sprzedanych egzemplarzy.
Nowe autokary Volvo do transportu turystycznego i transportuliniowego, które zostały miały swoje premiery od maja do września, spotkały sięz entuzjastycznym przyjęciem na rynku. Oduruchomienia sprzedaży swoich nabywców znalazło już prawie 150 nowych egzemplarzy,zarówno Nowych Volvo 9700, jak i Volvo 9900.
Kupuje cała Europa
Największe dotychczas pojedyncze zamówienie obejmuje aż 40autobusów i pochodzi od klienta z Litwy. Nadrugim miejscu aktualnie znajduje się Norwegia (z zamówieniem na 23 jednostki),Austria (11 autokarów) i Francja (20 autobusów). Wszystkiezamówione pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce Volvo we Wrocławiu i dostarczonew 2019 roku.
-„Jesteśmy dumni z naszej nowej, elastycznej ikonkurencyjnej oferty produktów Premium, które mają najwyższy priorytet pod względembezpieczeństwa, komfortu i ekologii. To absolutna światowa klasa, a pierwsze wynikiw zakresie sprzedaży potwierdzają, że klienci naprawdę doceniają nasze starania”- powiedział Niklas Orre, wiceprezes ds. Volvo Buses.
Dwa modele
Nowa seria Volvo obejmuje dwa modele: prestiżowe 9900 zamfiteatralnym pokładem oraz ekonomiczne 9700 , które można dopasować dorozmaitych potrzeb klientów – od ekspresowych linii po turystykę.
Oprócz dobrych wyników handlowych, Volvo otrzymało we wrześniu – podczas IAA – prestiżowąnagrodę Sustainable Bus Award 2019 (za model 9900). Równolegle firma pokazujeswoje premierowe pojazdy na licznych targach w Europie – od IBE w Rimini, po AutocarExpo w Lyonie i Persontrafik w Sztokholmie. W tymtygodniu autokary zadebiutowały na Eurobusie w Birmingham.
Danetechniczne
-
Volvo 9900. Wysokość 3,85 m. Długość 12/13/14 m. Osie 4×2 / 6×2. Teatralny układ podłogi.
-
Volvo 9700. Wysokość 3,65 m. Długość 12/13/14 m. Osie 4×2 / 6×2.
-
Układ napędowy: Volvo D11 Euro 6 o mocy 430/460 KM, I-Shift.
-
Szkielet: Nowo opracowana struktura ze stali nierdzewnejplus lekki dach zbudowany w technologii sandwich , co daje 9700/9900 mniejszą wagęi nisko położony środek ciężkości.
„