Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze Nowe Citaro G w wersji RHD [FILM]

infobus
03.02.2017 10:05

W związku ze zbliżającym się Igrzyskami Olimpijskimi 2020 w Japonii, Mercedes-Benz mocno koncentruje się na tym rynku. W testy wyruszył Nowy Citaro G, po raz pierwszy przystosowany do lewostronnego ruchu.

Przygotowując się dozwiększonych, olimpijskich zakupów ? mowa jest nawet o kilkuset autobusach przegubowych dlasystemu BRT w Tokio ? niemiecki producent wypuścił właśnie na testy specjalną wersję NowegoCitaro G, po raz pierwszy przystosowaną do lewostronnego ruchu. I to w wersji Euro 6. Pojazd można zobaczyć naponiższym filmie, który zrealizowano podczas testów w zakładzie produkcyjnym wMannheim, przed zaokrętowaniem pojazdu na statek płynący do Japonii.

Tak późny debiut Nowego Citaro G w wersji RHD pokazuje najlepiej,jakie udziały na brytyjskim rynku ? największym odbiorcy autobusów miejskich RHD wEuropie – ma aktualnie Mercedes-Benz. Po eksmisji Citaro G z Londynu do tejpory żaden inny wyspiarski przewoźnik nie zdecydował się na ich zakup.

{https://www.youtube.com/watch?v=YxwGkEi75Cg}

Niskopodłogowe autobusy Mercedes-Benz Citarosą już dobrze znane w Japonii. Aktualnie eksploatuje je trzech przewoźników:

Co ciekawe, wszystkie japońskie egzemplarze ? podobnie jaknajnowszy tester ? występują w wersji przegubowej. Natomiast wysłany tam teraz pojazd jako pierwszy ma silnik z normą Euro 6.

Ostatnie zakupyCitaro w Japonii miały miejsce w 2010 r., kiedy firma transportowa Keisei Bus z Tokio zakupiła dziesięćnowych autobusów Citaro G z silnikami Mercedes-Benz OM 457 HLA Euro 5, o pojemności43 miejsc siedzących i 85 miejsc stojących. Turkusowe pojazdy wykorzystywane sągłównie we wschodniej części Tokio.

Wyposażenie japońskich Mercedesów jest bardzo podobne jakich europejskich odpowiedników, natomiast jedyna i podstawowa różnica do układ kierowniczy zlokalizowany poprawej stronie pojazdów.

Dodajmy, że Keisei Bus to jedna z największych firmtransportu zbiorowego w Japonii. Przewozi ona około 250 tysięcy pasażerówdziennie, a autobusowym przedstawicielem Mercedes-Benz w Japonii jestfirma Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), należąca do koncernu Daimler.