Pierwsze łódzkie Euro 6

infobus
14.11.2014 00:45
Do zajezdni MPK-Łódź dotarły pierwsze dwa pojazdy z 40. wydzierżawionych, nowych autobusów Mercedes-Benz Conecto LF. To także debiut pojazdów z normą Euro 6 na łódzkich ulicach. „Gwiazdy”w komplecie wyjadą do regularnej obsługi linii w grudniu. Dwa pojazdy sprowadzone specjalnie przed samorządowymi wyborami miały odświeżyć pamięć łodzian w zakresie ostatnich zakupów nowoczesnego taboru, a było w ich ostatnich latach nie mało. W przeciągu ostatnich trzech lat MPK nabyło łącznie 95 nowych autobusów. Podobnie jak wcześniej zamawiane pojazdy –najnowsze Mercedesy są niskopodłogowe i wyposażone w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz biletomaty BM 102 produkcji firmy Mera Błonie. Ponadto zamontowano w nich dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami zapowiedzi głosowej (również na zewnątrz autobusu) oraz monitoring, biletomaty i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Przypomnijmy, że na mocy umowy zawartej 15 lipca 2013 r. pomiędzy przewoźnikiem a EvoBus Polska, do miejskiej spółki trafi 25 szt. pojazdów przegubowych Conecto LF G oraz 15 szt. standardowych Conecto LF. Będą bazować w obu łódzkich zajezdniach (Zakładzie Eksploatacji Autobusów nr 1 przy ul. Limanowskiego oraz nr 2 przy ul. Nowe Sady), co oznacza, że będzie je można spotkać na wszystkich łódzkich liniach.
Najnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF G
Jak już wspomnieliśmy na razie w MPK-Łódź zameldowały się dwa egzemplarze –jeden Conecto LF i jeden Conecto LF G. Kolejne sukcesywnie opuszczają już turecką fabrykę Mercedes-Benz w Hosdere i są w drodze do Polski. Po przyjeździe zostaną zarejestrowane i po odpowiednim doposażeniu oraz oznaczeniu będą przygotowywane do rozpoczęcia pracy na rzecz pasażerów MPK-Łódź. Warto wspomnieć, że najnowsze łódzkie autobusy nie są własnością samorządowego przewoźnika tylko banku PKO BP, który na okres 8 lat wydzierżawi je łódzkiej spółce. Później MPK będzie mogło je odkupić lub oddać. Wartość kontraktu wynosi 69,7 mln zł. W tę kwotę wliczone jest również serwisowanie autobusów. Według MPK koszty eksploatacji jednego autobusu z najnowszego kontraktu wyniosą ok. 70 groszy za kilometr.
Najnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF G
Aktualnie MPK-Łódź dysponuje obecnie flotą niewiele ponad 400 autobusów, z czego 160 szt. to Mercedesy. Wybór tej marki w najnowszym przetargu wpisuje się w dobrą, długoletnią współpracę pomiędzy obiema firmami. Przypomnijmy, że w ramach ostatniego zakupu, w 2013 r., tabor przewoźnika zasiliło 50 szt. autobusów Mercedes-Benz Conecto LF, w tym 20 szt. w wersji przegubowej i 30 szt. w wersji standardowej. Wcześniej, we wrześniu 2011 r., firma zakupiła 45 autobusów marki Solaris. Średni wiek łódzkich autobusów to 7 lat. Obsługują one 80 linii komunikacyjnych liczących łącznie ponad tysiąc kilometrów, a miesięcznie pokonują one 2,4 mln kilometrów. Kieruje nimi ponad 1000 kierowców. 91,7% łódzkiego taboru to konstrukcje niskopodłogowe. Na koniec warto wspomnieć, że aktualnie MPK Łódź jest największym użytkownikiem autobusów typu Conecto w Polsce. Ponadto jeżdżą w takich miastach jak: Warszawa, Gdańsk, Starogard Gdański, Białystok, Suwałki, Bydgoszcz, Lublin, Starachowice, Kielce, Rybnik, Sosnowiec, Bielsko-Biała czy Zielona Góra.
Najnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF GNajnowsze łódzkie egzemplarze Mercedes-Benz Conecto LF G