Pierwsze i8 w Lux Express. Na podwoziach Scania
Od 18 kwietnia trasa Tallinn-Tartu obsługiwana jest przez najnowsze autokary i8 marki Irizar na podwoziach Scania. Na razie to 5 egzemplarzy. Za nimi mają pojawić się kolejne egzemplarze ?ósemek?.
-?Nowe autokary wykonane są na zamówienie Lux Express i zapewniają pasażerom więcej prywatności i komfortu podczas podróży? ? powiedział prezes zarządu Lux Express Hannes Saarpuu. – ?Pojawienie się nowych autobusów nakierowane jest dla najbardziej wymagających pasażerów, których oczekiwania w zakresie transportu publicznego właśnie spełniamy? ? dodał podczas prezentacji w sali koncertowej – Noblessneri Valukoda w Tallinie, w której oficjalnie zaprezentowano pierwszych 5 autobusów marki Scania Irizar i8. Wartość inwestycji to ponad 4 mln EUR .
Klasa Lux
Wszystkie najnowsze modele oferują najwyższa klasę podróży, czyli w sieci estońskiego przewoźnika to Lux Express Lounge. Za trochę droższy bilet (w zależności od poziomu zniżki PINS ceny zaczynają się od 9 EUR, a maksymalna cena to 15 EUR) pasażerowie otrzymują autokary wyposażone w indywidualne systemy rozrywki, odchylane fotele, gniazdka elektryczne przy każdej parze foteli (220V) oraz barek z gorącymi napojami, z których można korzystać bezpłatnie. Na pokładzie znajduje się 47 wygodnych lotniczych foteli.
Ósemka w skrócie
I8 to nowy okręt flagowy marki Irizar, mający zastąpić autokar Irizar PB. Występuje jako pojazd integralny (z silnikiem DAF), albo na podwoziach ? m.in. marki Scania.
Posiada on liczne ulepszenia oraz wyłącznie najnowocześniejszą technologię. Szczególny nacisk położono na stronę projektową, aby zyskać pewność, że tożsamość i charakter marki Irizar będą wyróżniały i8. Atrakcyjne wykończenie ze stali nierdzewnej w kształcie litery V wyróżnia przód autobusu, otoczony przez stylowe reflektory, w pełni w technologii LED. Tył pojazdu jest równie sugestywny. Utrzymane zostały agresywne linie podkreślone dodatkowo przez nowy element – emblemat w kształcie litery V.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Deska rozdzielcza jest szczególnie ergonomiczna, została zaprojektowana tak, aby zapewnić kierowcy maksymalną satysfakcję. Instrumenty i ekrany nawigacyjne zostały rozmieszczone w punktach strategicznych pod względem widoczności. Wszystkie elementy sterujące są przyjazne dla użytkownika i znajdują się w miejscach sprzyjających ich eksploatacji. Obsługa systemu została znacznie poprawiona dzięki joystickowi, szybkiemu dostępowi do menu i kolorowemu ekranowi dotykowemu. Wyróżnia się nowoczesna i funkcjonalna MMI-konsola centralna wraz z prostym, szybkim dostępem do menu (kamery, GPS, media, telefon, klimatyzacja…), które integruje wszystkie systemy elektroniczne.
Tak jak w przypadku wszystkich innych modeli marki, Irizar i8 spełnia przepisy bezpieczeństwa R.66.02. Posiada także najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego, w celu zagwarantowania stabilności i zmniejszenia ryzyka w nieprzewidzianych okolicznościach
„