Pierwsze hybrydy Volvo dla Australii
Niestety, ten egzotyczny kontrakt obejmuje tylko podwozia, a nie kompletne autobusy Volvo produkowane we Wrocławiu. Ale i na ten kontynent przyjdzie jeszcze kiedyś czas.
Volvo sprzedało osiem autobusowych podwozi hybrydowych w Australii.To jak do tej pory największe dotychczas autobusowe zamówienie szwedzkiego producentana tym rynku. Pojazdy trafią do firmy Latrobe Valley, w południowo-wschodniejAustralii. Kontrakt obejmuje osiem jednopokładowych hybrydowych podwozi zsilnikami Euro 6.
Firma transportowa Latrobe Valley Bus Lines (LVBL) położona jestna wschód od Melbourne, wcześniej testowała – i to przez cały rok – pierwsza australijskąhybrydę Volvo, które została zbudowana przez lokalną firmę zabudowującą – Volgren.Zamówione teraz pojazdy także wyprodukuje Volgren i dostarczy je w ciągunajbliższych trzech lat, a pierwsze trzy zostaną oddane do użytku w 2018 roku.
Autobusy hybrydowe będą operować wokół doliny Latrobe. Będą miałyniską podłogę, aby poprawić dostęp pasażerów i bezpieczeństwo.
-„Autobusy hybrydowe Volvo są częścią naszego podejścia dozrównoważonych rozwiązań transportowych i jesteśmy dumni z tego, że pracujemynad tym projektem z liniami autobusowymi Latrobe Valley. To pierwszy krok wkierunku w pełni elektrycznych autobusów w nadchodzących latach ” – powiedziałDavid Mead, pełniący obowiązki dyrektora generalnego Volvo Bus Australia idodał. – Wcześniej technologia hybrydowea sprawdzona została w Australii wPerth, Brisbane, Canberze, Adelajdzie i Wollongong.”
Jak podaje Volvo, autobus na bazie podwozia B5LH Hybridzużywa o 30 procent mniej paliwa i oferuje ok. 50 procentową redukcję emisjitlenków azotu i cząstek. Aktualnie Volvo dostarczyło dotychczas operatoromkomunikacji miejskiej ponad 3,6 tys. zelektryfikowanych autobusów. Część z nichto pojazdy o napędzie elektryczno-hybrydowym, produkowane we wrocławskiejfabryce Volvo.
Volgren z Marcopolo
Przy okazji informujemy, że nadwoziowa firma Volgren zostałana początku 2017 r. przejęta przez brazylijskie Marcopolo. W kwietniu br. koncern nabył pozostałe 25%udziałów w Volgren, największym australijskim producencie autobusów. Razem dajeto 75% udziałów wykupywanych od grudnia 2011 r.
-„Od momentu przejęcia większościowego pakietu akcji w 2011r., obie firmy pracowały ściśle w zakresie projektowania i produkowanianajlepszych autobusów. Marcopolo jest jednym z największych producentów nadwoziautobusowych na świecie, dzięki czemu Volgren ma dostęp do najnowszychtechnologii, projektów i zaawansowanych systemów produkcyjnych” -powiedział Peter Dale, dyrektor generalny firmy Volgren
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zakup australijskiego producenta jest częścią strategiirozwoju Marcopolo i stanowi ważny krok w planach ekspansji spółki w regionieAzji i Pacyfiku.
Dale powiedział, że dzięki wsparciu Marcopolo, Volgren ma terazmocną pozycję, by wspierać swój eksport do Azji – szczególnie do Japonii, gdzieobecnie firma dostarcza autobusy przegubowe do trzech operatorów, w tymNishitetsu Railway Company, największego japońskiego przewoźnika autobusowego.
Poniżej od prawej – dyrektor generalny Volgren, Peter Dale orazBen Carroll, minister Przemysłu i Zatrudnienia Australii.
„