Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze hybrydowe Mercedesy Citaro G C2 sprzedane!

infobus
28.12.2017 14:15

22 grudnia pierwsze nowe autobusy hybrydowe Mercedes CitaroG C2 opuściły fabrykę i stopniowo są wdrażane do eksploatacji przez StuttgarterStrassenbahnen AG (SSB). Będą one wykorzystywane do przewozu pasażerów na liniachśródmiejskich w Stuttgarcie.

Napęd hybrydowy niedawno zaprezentowany przez Mercedesa imponują oszczędnościami w zużyciu paliwa. Tonawet do 8,5% niższe spalanie! Podkoniec 2018 r. hybrydowe Citaro zostaną przydzielone do obsługi ekspresowejlinii X1, którą SSB uruchamia specjalnie pod kątem eksploatacji pojazdówniskoemisyjnych.

„Celem hybrydowego Citaro jest uczynienie silnika wysokoprężnegojeszcze bardziej ekonomicznym, przy jednoczesnym zoptymalizowaniu stopnia zelektryfikowanianapędu w celu uzyskania maksymalnej efektywności ekonomicznej” – tłumaczył Rüdiger Kappel, kierownik sprzedażyMercedes-Benz Buses na Niemcy.

Elektryczny silnik w kształcie dysku jest umieszczonymiędzy silnikiem spalinowym a automatyczną skrzynią biegów. Po przekroczeniu pewnejprędkości lub gdy autobus hamuje, w trakcie odzyskiwania energii kinematycznej,silnik działa jak generator wytwarzający energię elektryczną, który jest na krótkoprzechowywany przez hybrydowe Citaro w kondensatorach MHS. Gdy autobus ponownieprzyspiesza, silnik elektryczny wykorzystuje zgromadzoną energię do wspomaganiasilnika wysokoprężnego lub gazowego, dodatkowo zwiększając łączny momentobrotowy. Mercedes nazywa to faząwsparcia.

Silnik elektryczny ma moc maksymalną 14 kW i maksymalnymoment obrotowy 220 Nm. Zalety hybrydy Citaro są oczywiste. Podczasprzyspieszania i gdy pojazd odjeżdża, silnik spalinowy może zapewniać znaczniemniejszą moc dzięki wsparciu jednostki elektrycznej. To wpływa na oszczędnościw zużyciu paliwa. Silnik elektryczny zapewnia także wsparcie na biegu jałowym.

W odniesieniu do zainstalowanych komponentów, Mercedescelowo zdecydowały się na własną produkcję na dużą skalę. Na przykład silnikelektryczny służy jako rozrusznik w jest seryjnie montowany w samochodach KlasyS, podczas gdy dodatkowo wymagana chłodnica silnika i falownika jest używana wciężarówkach z logo gwiazdy. Z kolei pompa wodna znajduje zastosowanie w wielusamochodach Mercedes-Benz. Kolejną innowacją, która wpływa na ogólnąefektywność ekonomiczną, jest „inteligentne sterowanie ekologiczne”.Ten elektrohydrauliczny układ kierowniczy działa tylko wtedy, gdy jest towymagane, np. kiedy kierowca obraca kierownicę.

W konwencjonalnym hydraulicznym układzie kierowniczympomoc jest stale włączona. Oznacza to, że inteligentne sterowanie ekologiczneoszczędza paliwo. Nowy układ kierowniczy jest standardowo montowany whybrydowym Citaro.

Innym pozytywnym czynnikiem w obliczeniach LCC jest to,że wsparcie elektryczne zmniejsza obciążenie silnika spalinowego, a takżepowoduje przerwanie pracy hamulców podczas zwalniania, co wydłuża ichżywotność.

Oprócz seryjnie produkowanych części używanych do silnikaelektrycznego, magazynowania energii i chłodzenia, brak urządzeń wysokiegonapięcia jest kolejnym kluczowym czynnikiem. Układ 48 V jest sklasyfikowanyjako technologia niskiego napięcia i może być obsługiwany bez ryzyka obrażeń. Elementypomocnicze pozostają niezmienione i są napędzane konwencjonalnie. Częstotliwośćprzeglądów dla hybrydowego Citaro jest identyczna jak dla diesla czy gazowca.To cały czas poziom 60 000 km lub raz w roku.