Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze elektrobusy z Wrocławia dla Luksemburga

infobus
19.09.2016 13:56

Volvo otrzymało z Luksemburga zamówienie na dostawę czterech egzemplarzy elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric. Pojazdy kupuje firma Sales-Lentz do obsługi linii w mieście Differdange. To jednocześnie pierwsze komercyjne zamówienie na tego typu pojazdy realizowane przez wrocławską fabrykę Volvo.

Autobusy zostały sprzedawane jako kompletne rozwiązanie – „pod klucz”.Volvo będzie odpowiedzialny za serwisowanie pojazdów (z uwzględnieniem wymiany baterii)za ustaloną opłatę miesięczną. Pojazdy wejdą do ruchu w II kwartale 2017roku.

Mówią VIP-y

-„Dzięki tej nowej wydajnej technologii opracowanej przezVolvo, firma Sales-Lentz wspiera ambicje miasta Differdange, aby stworzyć nowy,ekologiczny wymiar dla transport osób i tym samym poprawić jakość życiaobywateli” – powiedział Wolfgang Schroeder, dyrektor zarządzającySales-Lentz.

– „Od wiele lat wdrażamy ambitny plan zrównoważonegotransportu w naszym mieście. Nazywany go „Differdangechange”, a ważnąrolą odgrywają w nim ekologiczne autobusy, czyli „Diffbusy”. Jesteśmydumni, że możemy być pionierem w zakresie nowych rozwiązań dla transportu w Luksemburgu”- powiedział Roberto Traversini, burmistrz miasta Differdange.

-„Elektryczne systemy to opłacalne rozwiązaniem dla miast wcelu zmniejszenia problemów złej jakości powietrza i hałasu. Bezemisyjne, cicheautobusy daje również zupełnie nowe możliwości dla urbanistyki” – mówiH?kan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Odwrócony pantograf

Autobusy mają być ładowane m.in. poprzez szybkie ładowania naprzystankach końcowych poprzez obrócone pantografy. Aby ułatwić szersze wprowadzenieelektrycznych systemów autobusowych w miastach europejskich, Volvo wraz zkilkoma innymi producentami autobusów i infrastruktury podpisało wiosną tegoroku porozumienie dla ujednoliconej infrastruktury ładowania. Uniwersalnysystem będzie obejmować zarówno rozwiązania do szybkiego ładowania, takie jakautomatyczne ładowanie pantografowe, komunikację bezprzewodową, płytykontaktowe czy też infrastrukturę łączącą pojazd z pantografem. Dla autobusówelektrycznych ładowanych nocą w zajezdni rodzaj wtyczki oraz system komunikacjimiędzy stacją ładowania a pojazdem, będzie bazować na systemie szybkiegoładowania, który został opracowany dla samochodów (CCS).

Luksemburski prekursor

Spółka Sales-Lentz to jeden z największych operatorówtransportu publicznego w Luksemburgu. Firma jest jednocześnie prekursorem wewprowadzaniu alternatywnych technologii napędowych. W 2009 r. – jako jedna z pierwszychw Europie – zakupiła hybrydy Volvo. Dzisiaj w swojej flocie przewoźnik posiada 24szt. Volvo 7900 Hybrid i 12 szt. Volvo 7900 Electric Hybrid.