Pierwsze elektrobusy w Afryce. Jedenastka od BYD
Chińska firma wygrała pierwszy afrykański przetarg nadostawę autobusów elektrycznych. Zamawiający to Kapsztad, stolica RepublikiPołudniowej Afryki.
Władze Kapsztadu chą aby ich miasto było pierwszym nakontynencie afrykańskim używającym elektrycznych autobusów w transporciepublicznym. Administracja komunikacji miejskiej będzie początkowo używać łatwodostępnych 12-metrowych autobusów na linii ekspresowej na trasie od 35 do 40kilometrów pomiędzy biznesową dzielnicą miasta a Południowo-Wschodnim regionemmetropolii (dzielnicami Khayelitsha i Mitchell's Plain).
Po zakończeniu prac nad infrastrukturą wsparciaadministracja planuje przenieść autobusy do systemu szybkiego transportuautobusowego w Kapsztadzie (ang. Bus Rapid Transit – BRT).
-„Autobusy elektryczne generują mniej hałasu niż te ztradycyjnymi silnikami diesla i zapewniają komfort jazdy pasażerom ikierowcom”, powiedział AD Huang, dyrektor generalny BYD dla działu sprzedażysamochodów na Bliskim Wschodzie i w Afryce. „Te przyjazne dla środowiskaautobusy pomogą zapewnić mieszkańcom Kapsztadu bardziej zrównoważony system transportupublicznego i jednocześnie będą wspierać kraj w realizacji ideałów ochronyśrodowiska”.
Huang dodał:- „Wdrożenie autobusów elektrycznych wKapsztadzie jest pierwszym przypadkiem czystego i zrównoważonego systemutransportu w Afryce, sukces tego projektu będzie zachęcać inne afrykańskie miastado rozwijania własnych, zielonych projektów komunikacyjnych„.
Kapsztad chce zmniejszyć emisję dwutlenku węgla poprzezszereg działań wpływających na gospodarstwa domowe, przedsiębiorstwa, systemtransportowy miasta i produkcję energii elektrycznej. Przyjęta „Strategiaenergetyczna 2040” nakreśla plan zwiększenia efektywności transportu, tak abyosiągnąć zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 3,2 procent do 2020 roku. Natransport przypada 34 procent emisji dwutlenku węgla w tym liczącym 3,8 milionamieszkańców mieście.
-„BYD mogłaby potencjalnie dostarczyć pięć kolejnychjednopokładowych autobusów elektrycznych i pięć dodatkowych piętrowychautobusów elektrycznych, w zależności od zainteresowania władz miasta”,powiedział AD Huang. „Cieszymy się, że możemy nadal przyczyniać się do rozwojurynku odnawialnych źródeł energii w RPA”.
Nie tylko autobusy
Wcześniej BYD dostarczyła moduły fotowoltaiczne dla jednej znajwiększych farm solarnych w RPA w Prieska, której powierzchnia jest mniejwięcej równa powierzchni 233 boisk piłkarskich. Dostarczyła również pierwszykontenerowy system magazynowania energii dla Johannesburga w lutym 2015 isystem domowych baterii B Box dla rynku mieszkaniowego RPA w 2016 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sukces afrykańskiej oferty firmy mającej swoją siedzibę w Shenzhen,nastąpił krótko po uruchomieniu największej floty elektrycznych autobusów (51) wEuropie, w Londynie.
Akumulatorowe autobusy elektryczne, produkowane przez BYD,wykorzystują wiele zaawansowanych technologii opracowanych we własnym zakresieprzez ponad 16 000 inżynierów działu B+R. Wśród tych technologii sąwykorzystujące fosforek żelaza baterie BYD, które mogą utrzymać ponad 80%pojemność nawet po 4000 cyklach. W połączeniu z opatentowanymi przez BYD silnikamiw piaście koła i układem hamowania odzyskowego, BYD „ebus” oferuje najniższykoszt cyklu życia w porównaniu do konwencjonalnych autobusów z silnikiemdiesla.
Elektryczny autobus może na jednym ładowaniu przejechaćdystans ponad 250 kilometrów – nawet w gęstym ruchu miejskim.
W lipcu 2016 roku, flota autobusów BYD pokonała ponad 191milionów kilometrów „w usługach komercyjnych” i została poddana ocenie przezponad 170 miast w 38 krajach i regionach na całym świecie. Do tej pory na całymświecie BYD zbudowała ponad 10 000 autobusów elektrycznych.
„