Pierwsze elektrobusy Solarisa dla Włoch
W ostatnich tygodniach firma Solaris pozyskała zamówienia nadostawę łącznie 22 autobusów elektrycznych do Włoch. Z tego 12 nowych SolarisówUrbino 12 electric trafi do klienta ATB z Bergamo, a 10 bateryjnych autobusówzamówił mediolański przewoźnik ATM.
Autobusy Solaris Urbino 12 electric zamówione przez ATBBergamo oraz ATM Milano to bardzo zbliżone do siebie konstrukcje pod kątemparametrów technicznych. Dzięki zwycięstwu jakie odniósł ten pojazd w konkursie'Bus of the Year 2017' popularność modelu nieustannie wzrasta a podpoznańskiproducent zdobywa coraz większe doświadczenie owocujące rosnącym zaufaniemwobec nowej technologii ze strony klientów.
Baterie
Dostawcą osprzętu elektrycznego dla autobusów w obukontraktach będzie firma Medcom. Urbino electric na rynek włoski będą napędzaneosiami typu AVE 130 ze zintegrowanymisilnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW.Energia elektryczna magazynowana będzie w zestawie baterii typu High Energy ołącznej pojemności 240 kWh. W obu pojazdach producent zastosuje nowoczesnypulpit dotykowy własnej konstrukcji.
Mimo podobnych preferencji odnośnie napędu i baterii, obajprzewoźnicy wybrali inny sposób uzupełniania energii w swoich elektrobusach.Urbino 12 electric dla ATB Bergamo wykorzystywać będzie do tego ładowarkęprodukcji Medcom z możliwością jednoczesnego ładowania dwóch autobusów z mocą40 kW. Z kolei ATM Milano wybrało ładowarki on-board również firmy Medcom omocy 70 kW.
Wnętrza
Przestrzeń pasażerska pojazdów oferuje szereg udogodnień dlakierowcy jak i pasażerów. W przypadku ATB Bergamo pasażerowie będą mogliwygodnie zasiąść na jednym z 23 miejsc siedzących, z których 11 dostępnych jestz niskiej podłogi. Łącznie pojazdem mogą podróżować 74 osoby, o których komfortzadba klimatyzacja z funkcją automatycznego utrzymywania temperatury. Wnętrzeautobusu oświetlone jest przy wykorzystaniu energooszczędnej technologii LED.Producent wyposaży również pojazdy w system monitoringu ATS składający się z 7″monitora na konsoli środkowej, kamery wstecznej oraz kamer nad drzwiami.Wyposażenie pojazdów uzupełni system informacji pasażerskiej ułatwiającypasażerom znalezienie odpowiednego przystanka.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Klient ATM Milano skonfigurował swój pojazd w taki sposób,że znalazło się w nim 26 miejsc siedzących z czego aż 14 dostępnych jest zniskiej podłogi. Wszystkim podróżującym komfort zapewni wydajna klimatyzacja.Jednym z elementów podnoszących standardy bezpieczeństwa będzie rozbudowanysystem gaśniczy Fire Trace, obejmujący między innymi możliwość automatycznegogaszenia kontenera trakcyjnego. Podobnie jak ATB Bergamo, również przewoźnik zMediolanu zamówił u polskiego producenta bardzo zaawansowany systemmonitoringu. W jego skład wchodzi 9 kamer oraz kamera wsteczna, 10″ monitor nakonsoli środkowej oraz rejestrator. Dodatkowo pojazd będzie wyposażony w systemliczenia pasażerów.
Solaris we Włoszech
Dla firmy Solaris, która do tej pory dostarczyła do Włochblisko 740 pojazdów, zamówienia z Bergamo i Mediolanu to kolejny dowód nauznanie jakim cieszy się na tamtejszym rynku. Przypomnijmy, że to właśnie zPółwyspu Apenińskiego polski producent uzyskał największe w swej dotychczasowejhistorii zamówienie na 300 pojazdówInterUrbino z opcją kupna dodatkowych 60 dla firmy Cotral z rejonu Lacjum. Oile dwanaście Solarisów Urbino 12 electric dla ATB Bergamo będzie pierwszymi autobusamiz Bolechowa w tym mieście, o tyle w Mediolanie są już one bardzo dobrze znane.W 2014 i 2015 z Bolechowa do przewoźnika ATM Milano wyjechało 125 autobusówUrbino12.
„