Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze eCitaro G w Hanowerze. Z nowymi bateriami

infobus
22.04.2021 06:00

Podwójna premiera przegubowego autobusu elektrycznego eCitaro G w barwach ÜSTRA Hanower.

To zarówno debiut MEGA elektrobusu w niemieckim mieście, jak i pierwsze eCitaro G z nowymi akumulatorami litowo-jonowymi dostarczone do klienta.

48 ebusów

Przegubowy e-bus Mercedesa wchodzi w skład większego zamówienia ÜSTRA. To maksymalnie 48 autobusów elektrycznych eCitaro, w tym:

  • 30 szt. pojazdów solo eCitaro
  • 18 szt. autobusów przegubowych eCitaro G.

Pierwsze standardowe autobusy eCitaro jeżdżą po Hanowerze już od września ubiegłego roku. Teraz dołączył do nich pojazd przegubowy, który zadebiutował na linii 121. Wszystkie zamówione elektrobusy marki Mercedes-Benz pojawią się w mieście do 2023 roku. Wówczas także wybrane końcowe przystanki wyposażone zostaną w niezbędną infrastrukturę do ładowania e-busów. Także obie zajezdnie zostaną tak przebudowane, aby móc serwisować elektrobusy. Wszystko ma zostać zapięte do 2023 roku.

Premiere Für Den Ecitaro G Mit Neuen Lithium Ionen Batterien: Mercedes Benz Liefert Erste Vollelektrisch Angetriebene Gelenkbusse An Die Üstra In Hannover Aus Premiere For The Ecitaro G Bus With New Lithium Ion Batteries: Mercedes Benz Delivers The Firs
Premiere Für Den Ecitaro G Mit Neuen Lithium Ionen Batterien: Mercedes Benz Liefert Erste Vollelektrisch Angetriebene Gelenkbusse An Die Üstra In Hannover Aus Premiere For The Ecitaro G Bus With New Lithium Ion Batteries: Mercedes Benz Delivers The Firs

Mocniejsze baterie

To co zostało zapowiedziane przez Daimlera jesienią 2020 roku, zostało teraz wdrożone – trzy lata po światowej premierze mamy teraz w ofercie Mercedesa mocniejszą generację akumulatorów litowo-jonowych. W takie baterie został wyposażony właśnie pierwszy przegubowy eCitaro G w barwach ÜSTRA, który w marcu pojawił się w Hanowerze.

Akumulatory litowo-jonowe II generacji mają o około jedną trzecią większą pojemność niż poprzednie baterie, dzięki czemu ich zasięg jest znacznie zwiększony. Przegubowy autobus dla Hanoweru wyposażony jest w dziesięć takich akumulatorów o łącznej pojemności 330 kWh. Dodatkowo pojazd ma na dachu pantograf przeznaczony do pośredniego ładowania na krańcówkach.

Kolejne charakterystyczne punkty to cztery dwuskrzydłowe drzwi w układzie 2-2-2-2, zapewniające szybki przepływ pasażerów na przystankach. Przy drzwiach nr 2 znajduje się pierwsze wydzielone miejsce dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych. Drugie jest z tyłu autobusu - naprzeciwko trzeciego wejścia. Wszystkie te obszary wyposażono w wygodne tapicerowane nakładki, o które można się oprzeć plus rozkładane siedziska. Dwa podwójne monitory TFT, jeden z przodu i jeden z tyłu, dostarczają pasażerom informacji o trasie autobusu. Dodatkowo mamy 13 podwójnych portów USB oraz darmowe WiFi.

Komfortowo wyposażone jest również miejsce kierowcy. Na szczególną uwagę zasługuje oddzielny system klimatyzacji oraz podgrzewany i klimatyzowany fotel z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego. Wewnętrzne lusterko wsteczne i roleta przeciwsłoneczna są również regulowane elektrycznie. Styl jazdy kierowcy kontroluje EDF Eco Driver Feedback, który przyczynia się do bardziej ekonomicznego stylu jazdy - z maksymalną efektywnością energetyczną. Drzwi kabiny kierowcy mają przegrodę na całej szerokości kabiny, a kamery wideo monitorują obszar drzwi i przedziału pasażerskiego. Wszystko to składa się na większe poczucie bezpieczeństwa kierowcy.

Do tego ÜSTRA zamówiła sporo nowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego, w tym m.in. aktywny system wspomagania hamowania Preventive Brake Assist, system wspomagania skrętu Sideguard Assist oraz kontroler obrotnicy przegubu (ATC), który zapobiega zakleszczaniu się tylnej części pojazdu.

Na koniec dodajmy, że ÜSTRA Hannoversche Verkehrsbetriebe AG jest jednym z wiodących niemieckich przewoźników miejskich. Firma przewozi co roku 172 miliony pasażerów, co czyni ją najbardziej wydajnym operatorem transportu lokalnego w Dolnej Saksonii. Tabor ÜSTRA to 349 tramwajów, 142 autobusy i cztery tramwaje wodne o napędzie elektrycznym. Autobusy obsługują sieć 41 linii o długości 540 kilometrów i 672 przystankach, co daje roczny przebieg ponad 12 milionów kilometrów.