Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze Citaro Euro 6 w Szwajcarii

infobus
19.04.2013 15:00
Fabryka Mercedes-Benz w Mannheim realizuje kolejne kontrakty na najnowsze autobusy miejskie Citaro II generacji wyposażone w silniki Euro 6. Po kilku dostawach dla niemieckich przewoźników przyszedł teraz czas na zagranicznych odbiorców –i pierwszy kontrakt dla Szwajcarii. Dokładniej dziewięć 12-metrowych modeli Citaro Euro 6 trafiło do firmy BLT Baselland Transport AG z Kloten. To jednocześnie pierwsze autobusy miejskie Euro 6 w Szwajcarii. W ich układach napędowych połączono trzy znane technologie: recyrkulację spalin (EGR), filtr cząstek stałych (DPF) i selektywną redukcję katalityczną (SCR). W oparciu o nie koncern Daimler uruchomił produkcję dwóch, zupełnie nowych, 6-cylindrowych silników: OM 936 i OM 470 o pojemności skokowej odpowiednio 7,7 l i 10,7 l. Pierwszy z nich jest już standardowo stosowany w pojazdach typu solo –m.in. w szwajcarskich Citaro, ale także pojawi się w egzemplarzach Conecto LF. Jest on oferowany zarówno w wersji pionowej (OM 936), jak i leżącej (OM 936h). Występuje w dwóch zakresach mocy 220 kW (299 KM) i 260 kW (354 KM). Natomiast w autobusach miejskich solo o bardzo dużej pojemności oraz przegubowych (np. Citaro L, Citaro G czy Conecto LF G) jest stosowany większy silnik OM 470 o także dwóch zakresach mocy: 265 kW (360 KM) i 290 kW (394 KM). Tak w skrócie prezentuje sią najnowsza generacja silników Mercedes-Benz Euro 6, która nie tylko spełnia najbardziej surowe normy w zakresie ekologii, ale także oferuje przewoźnikom dodatkowe korzyści. Oto one:
– o 5% niższe zużycie paliwa w porównaniu do jednostek Euro V;
– o 40% niższe zużycie płynu AdBlue;
– o 50% niższe zużycie oleju silnikowego;
– lepsze osiągi dzięki osiąganiu maksymalnego momentu napędowego przy niższych zakresach obrotów;
– wydłużonym okresy międzyprzeglądowe – np. 120.000 km / 2 lata w odniesieniu do filtra cząstek stałych.
Autobusy Mercedes-Benz Citaro Euro 6 w barwach BLT Baselland Transport AG
Do osiągnięcia tak dobrych wyników przyczyniła się filozofia „systematycznego oszczędzania”, w tym m.in. systemu rekuperacji energii podczas hamowania oraz odchudzona konstrukcja samego autobusu. Minusem wejścia nowej generacji silników jest generalnie wyższy koszt zakupu autobusu (ok. 5%) oraz znaczne skomplikowanie układu napędowego. Jak to będzie wyglądało w praktyce –zobaczymy po zakupie pierwszych egzemplarzy Euro 6 przez polskich przewoźników. Kiedy to nastąpi? Jeszcze nie wiadomo. Raczej już po 1 stycznia 2014 r.