Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze bezpłatne linie obsługiwana elektrobusami w Pradze

infobus
25.02.2016 15:51

3. lutegona ulice Pragi wyjechały pierwsze dwa elektrobusy SOR EBN9,5 pod banderą ArrivyPraha, rozpoczynając tym samym darmową obsługę linii BB1 i BB2.

Na liniachBB1 i BB2, łączących wielofunkcyjny kompleks ?BB Centrum? i stację metra ?Budejovicka ? linii C w Pradze 4. Do ich obsługi wdrożono pierwsze dwa autobusyo napędzie elektrycznym, którymi pasażerowie mogą podróżować bezpłatnie. Tenwariant napędu jest zgodny z pierwotnymi wymogami zmniejszenia limitów emisjispalin oraz zmniejszenia hałasu w gęsto zaludnionej części miasta, a elektrobusymają za zadanie ją stopniowo obniżać. Jest to wspólny projekt rozwojowy zudziałem spółek ARRIVA i deweloperskiej firmy rozwojowej PASSERINVEST Grouporaz ČEZ.

Wzmocnieniepołączeń do „BB Centrum” z ważnym węzłem komunikacyjnym linii metra -C zaaranżowało Passerinvest Group już w 2013 roku, ponieważ zapotrzebowanie natą usługę ze strony klientów ? lokatorów całego kompleksu stopniowo wzrastało.Przygotowanie wspólnego projektu rozpoczęło się praktycznie rok temu.

-„Biorącpod uwagę, że z Arrivą współpracujemy od 2007 roku, podczas gdy „BBCentrum” zawsze będzie starało się wspierać naszych lokatorów, którzy używająnaszych produktów i korzystają z usług kompleksu, tak jak w tym przypadku. Firmae-mobility ČEZ dla nas elektryczne autobusy. Oczywiście we współpracy z firmami,które sami wybraliśmy.” ? mówił dyrektor projektu Radim Passer,Passerinvest GROUP.

-„Dotej pory na liniach jeździły trzy autobusy wyposażone w tradycyjny napędspalinowy – Diesela. Dzięki nowym elelktrobusom, na liniach teraz spotkamy dwaautobusy tradycyjne i dwa elektrobusy marki SOR. Dzięki temu linia BB1 będziekursowała częściej niż obecnie – w szczytowych godzinach porannych ipopołudniowych szczytu skróciliśmy interwał. Rano już nie trzeba będzie czekaćna autobus więcej niż pięć minut.” mówi prezes ARRIVA Praha, DanielAdamek. „Autobusy elektryczne są doskonałe w miastach o dużym natężeniuruchu, gdzie opary z transportu miejskiego nieproporcjonalnie obciążająśrodowisko. U nas nadal jest z nimi słabo, ale postaramy się, aby przybywało ichznacznie więcej. Tymczasem mamy trzy pojazdy w Czechach.” – dodawałAdamek.

W każdymautobusie elektrycznym możemy pomieścić 73 pasażerów, a podczas normalnejeksploatacji z pasażerami zasięg elektrobusów wynosi około 130-150 km. Roczniena tych trasach elektrobusy mają przejechać ponad 42 000 kilometrów. Jest toszczególnie ważne, a zarazem przyjazne dla środowiska, a kolejnym plusem jestbardzo niski poziom hałasu pracy pojazdów. W praktyce EBUSy są nawet cichszeniż trolejbusy, bo nie można usłyszeć dźwięku trolei.

-„Wsparcieprojektu Elektrobusów rozumiane jest, jako kolejny krok w naszej działalności wdziedzinie ekologicznej mobilności. Poprzez projekt elektromobilności ČEZdziała w tym zakresie już ponad 5 lat i świadomie tworzy warunki do zwiększeniaudziału napędeu elektrycznego zarówno w tym indywidualnym oraz w publicznymtransportcie. Obecnie w Republice Czeskiej oferujemy ponad 50 publicznychstacji ładowania, w tym 10 szybkiego ładowania. Ponadto oferujemy naszymklientom usługi z naszych centrów obsługi klienta i strony ČEZ.”, wyjaśniaThomas Pleskač, Członek Zarządu i Dyrektor Nowa Energia ČEZ przy współpracy wzakresie realizacji projektu eBUS z BB Centrum.